Autobusy linii 100 wracają na ulice Gdańska. Ale w elektrycznej, ekologicznej miniwersji

(fot. Radio Gdańsk/Sebastian Kwiatkowski)

Piątego września po dwuletniej pandemicznej przerwie na ulice Głównego Miasta w Gdańsku wraca autobusowa linia 100. Urzędnicy zaprezentowali nowe elektryczne minibusy Karsan Jest Electric.

Wiceprezydent Piotr Borawski zapewnia, że 22-osobowe pojazdy będą przyjazne środowisku i pasażerom. – Są czyste, ekologiczne, mało hałasują. Idealnie nadają się na ciasne uliczki Starego i Głównego Miasta – wskazuje.

Tureckie Karsany z napędem od BMW przejadą na jednym ładowaniu 210 kilometrów. W szczycie będą kursowały co 20 minut. Mają zatrzymywać się na jedenastu przystankach czterokilometrowej trasy. – Nowością jest przejazd przez Stare Podwale Grodzkie, aby obsłużyć przystanek Hucisko. Zatrzymamy się przy Targu Drzewnym, Żurawiu, Targu Rybnym, a także w pobliżu przychodni przy ulicy Wałowej. Z powodu remontu trasa nie poprowadzi na razie przez ulicę Ogarną – mówi Sebastian Zomkowski z Zarządu Transportu Miejskiego.

(fot. Radio Gdańsk/Sebastian Kwiatkowski)

ASYSTENT NA POKŁADZIE

Tomasz Terefenko, przedstawiciel producenta, deklaruje, że autobusy są wygodne i bezpieczne – na pokładzie mają asystenta toru jazdy, martwego pola i hamowania. Trzy pojazdy kosztowały miasto prawie pięć milionów złotych. Jeden z nich obsłuży kursującą na Wzgórze Mickiewicza linię 195 i linię 268 w Kokoszkach.

Warto przypomnieć, że na początku sierpnia Gdańsk podpisał umowę na dostawę osiemnastu elektrycznych MAN-ów, które będą kursować po Gdańsku za półtora roku. Ich szybkie ładowarki posłużą także Karsanom.

Sebastian Kwiatkowski/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj