Zakaz montażu reklam wielkoformatowych przy skrzyżowaniach, strefa ciszy reklamowej i rygorystyczne zasady dotyczące szyldów. W połowie października upłynie okres przejściowy gdyńskiej uchwały krajobrazowej.
Zapisy uchwały krajobrazowej dotyczące reklam są bardzo restrykcyjne. Radny Łukasz Piesiewicz z klubu Koalicji Obywatelskiej, Ruchów Miejskich i Lewicy wskazał, że miasto w żaden sposób nie przygotowuje się do nowych przepisów. Podkreślił, że w uchwale ujętych jest wiele kwestii, nie tylko dotyczących ekspozycji reklam.
– Wspólnoty mieszkaniowe czy spółdzielnie grodziły ciągi komunikacyjne i piesze. Teraz uchwała jasno mówi o tym, że te ciągi mają być udrożnione. To wymaga przeprowadzenia robót budowlanych. Według uchwały nie tylko należy zdjąć reklamy wielkoformatowe, lecz także usunąć kotwy i odświeżyć ściany – zaznaczył Piesiewicz.
AKCJA INFORMACYJNA JESZCZE W SIERPNIU
Wiceprezydent Gdyni Bartłomiej Austen zapewnił, że miasto przygotowuje akcję informacyjną dla przedsiębiorców i mieszkańców. – Wszystko jest przygotowane ze strony Zarządu Dróg i Zieleni oraz plastyka miejskiego. Wystartujemy z akcją jeszcze w sierpniu – dodał Austen.
Uchwała krajobrazowa przewiduje także wyznaczenie w mieście strefy ciszy reklamowej. Obejmie pas nadmorski o długości 2,5 kilometra od granicy z Sopotem do Nabrzeża Polskiego. W tym rejonie obowiązywać będzie całkowity zakaz reklam wielkoformatowych.
Marcin Lange/mk