Tunel pod torami kolejowymi zapewni połączenie pomiędzy północną a południową częścią Wejherowa. Powstaną nowe przystanki autobusowe oraz wielofunkcyjny parking dla 100 samochodów. Węzeł integracyjny usprawni komunikację miasta. W Wejherowie rozpoczął się przetarg na budowę węzła integracyjnego mającego za zadanie skomunikowanie północnej i południowej części miasta bezkolizyjnym połączeniem. Tunel ma powstać w ciągu ulicy Kwiatowej pod torami kolejowymi i połączyć się z krajową „szóstką”. Projekt pod nazwą „Węzeł Integracyjno-Komunikacyjny Kwiatowa” to nie tylko tunel, ale też cały szereg modernizacji mający na celu usprawnienie komunikację Wejherowa.
NOWA INFRASTRUKTURA
W planach jest modernizacja obszaru w rejonie dworca PKP Wejherowo. W ramach węzła integracyjnego ma zostać wybudowane rondo u zbiegu ulic: Dworcowej, 10 lutego i Kwiatowej. Przy okazji ulica Kwiatowa w kierunku przejazdu kolejowego zostanie przebudowana. Dodatkowo mają powstać nowe przystanki MZK i PKS.
Między krajową „szóstką” a torami kolejowymi na wysokości dworca kolejowego powstanie wielofunkcyjny parking na blisko 100 samochodów. Przy samym dworcu kierowcy będą mogli skorzystać ze specjalnych miejsc postojowych typu Park & Ride oraz Kiss & Ride, które umożliwiają legalne zatrzymanie się przy samym dworcu, by pasażer mógł spokojnie wysiąść. Projekt ma zostać zrealizowany do końca listopada 2018 roku.
Tak zmienią się okolice wejherowskiego dworca. Źródło: wejherowo.pl
WĘZEŁ ZRYW JUŻ W BUDOWIE
To kolejna inwestycja realizowana w Wejherowie w ostatnim czasie. W listopadzie 2016 roku prezentowaliśmy rozwiązanie drogowe po drugiej stronie miasta u wylotu z Wejherowa w stronę Gdyni.
Wtedy zakończył się pierwszy etap budowy Węzła Zryw. Projekt, którego wartość szacowana jest na 60 mln złotych, ma na celu połączenie dwóch części miasta pod krajową „szóstką”. Pierwszy etap obejmował budowę ulicy Patoka do Gryfa Pomorskiego wraz z dwoma rondami.
NASTĘPNY ETAP I DRUGI TUNEL
Kolejny etap budowy Węzła Zryw planowany jest na rok 2017, w ramach którego zostanie wybudowane połączenie nowo wybudowanej infrastruktury z drogą krajową nr 6. W następnych latach, wraz z pozyskaniem kolejnych środków, przewidziana jest budowa tunelu pod krajową „szóstką” oraz torami kolejowymi.