Około 40 milionów złotych zaoszczędzi Port Gdynia przy budowie obrotnicy. To sztandarowa inwestycja portu.
Dzięki niej do Gdyni wpływać mają największe okręty świata. Obrotnica miała kosztować około 65 milionów. Najwięcej – właśnie około 40 milionów – miała kosztować konieczna przy tej okazji budowa doku dla Stoczni Marynarki Wojennej.
DOK ZOSTANIE PRZESUNIĘTY
– Po zmianie właściciela stoczni okazało się jednak, że nie ma takiej potrzeby – wyjaśnia prezes portu Gdynia Adam Meller. – Dok zostanie przesunięty w zupełnie inne miejsce. Obrotnica powinna być gotowa za rok. Port w Gdyni nie wyklucza, że kupi od nowego właściciela Stoczni Marynarki Wojennej część jej terenów. Chodzi głównie o nabrzeża.
To w sumie nawet około 20 hektarów powierzchni. Port w Gdyni podsumował też miniony rok. Był pod kątem załadunku i dochodów rekordowy. Gdyński port ma największą dynamikę wzrostu załadunków w kraju.
Monika Mazur-Chrzan/mili