Awaria kart Mastercard w całej Polsce. Podwójnie księgowane transakcje [OŚWIADCZENIE]

Masz kartę Mastercard? Twoje ostatnie transakcje mogły zostać zaksięgowane podwójnie. Trwa ustalanie przyczyn tej awarii.

Problem zgłaszają klienci wielu banków, między innymi ING Banku Śląskiego, BZ WBK, Getin Banku, Alior Banku i Citi Handlowego.

Operator przyznaje, że taki problem mógł wystąpić.

OŚWIADCZENIE

„Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie.

Obecnie Mastercard wyjaśnia przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracuje nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków.

Firma Mastercard zajęła się tą sytuacją natychmiast po identyfikacji. Cała operacja może potrwać do kilku dni” – czytamy w oświadczeniu operatora opublikowanym na stronie Alior Banku. Problem zgłaszali klienci banku między innymi na jego profilu facebookowym.

ŚRODKI MAJĄ WRÓCIĆ AUTOMATYCZNIE

Nie wiadomo, ilu osób i banków dotyczy ten problem. Mastercard zapewnia, że nie ma potrzeby składania reklamacji, bo błędnie pobrane środki wrócą na konto automatycznie.

Komentarz firmy Mastercard przesłany do businessinsider.com.pl:

„Wczoraj (5.04.) późnym wieczorem wszystkie zdublowane transakcje zostały skorygowane. Dalsze rozliczenie transakcji i ich zaksięgowanie na kontach klientów leży po stronie banków-wydawców kart i jest uzależnione od trybu, w jakim księgują transakcje na rachunkach posiadaczy kart płatniczych.

Jednocześnie informujemy, że osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie muszą składać indywidualnych reklamacji w swoich bankach. Środki zostaną zwrócone automatycznie.”

oprac. mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj