Odebrałeś podejrzany telefon z banku lub kancelarii prawnej? To mogło być oszustwo

Dzwonią, podają się za pracowników banku lub kancelarii prawnej, a potem wyłudzają hasła do internetowego konta bankowego. To nowa metoda, którą stosują oszuści, by włamać się na konta.

Metoda jest tak często stosowana, że ING Bank wydał specjalne oświadczenie, by ostrzec swoich klientów przed telefonami oszustów.

NIGDY NIE PODAWAJ LOGINU, HASŁA I KODU SMS

Mechanizm działania przestępców jest bardzo prosty. – Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach – czytamy w komunikacie wystosowanym do klientów Banku ING.

Bank w komunikacie przypominał też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa przy logowaniu się do konta internetowego. Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego loginu i hasła do bankowości internetowej przez telefon ani nie wymaga zmiany danych do logowania. Nigdy nie wysyła się też maili z prośbą o podanie danych prywatnych jak numeru do autoryzacji.

dr
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj