Komentarze w sieci są ważne zwłaszcza w momencie przedświątecznej gorączki w zakupowej. Gdy zamówiony przez nas prezent nie dociera na czas, mimo zapewnień sprzedawcy, jesteśmy zawiedzeni. Klient może też być niezadowolony z jakości nabytej rzeczy, np. gdy zamiast oryginału otrzyma podróbkę. W takich sytuacjach częstą praktyką konsumentów jest zamieszczanie komentarzy w internecie.
Internauci nie mają litości, pracowników firm nazywając złodziejami, naciągaczami czy oszustami. Zdarza się, że wzywają do bojkotu sklepu czy towaru. Kiedy krytyczna opinia staje się działaniem na szkodę danej firmy?
Dzięki sieci mamy wyjątkową okazję do zamieszczania opinii. Wybierając towar czy usługę, także kierujemy się opiniami. Pisząc je, musimy jednak pamiętać, że bywają bronią obosieczną.
Gdy rozgoryczeni będziemy publikować w sieci ostre słowa krytyki pod adresem danej firmy, musimy pamiętać, że zniesławienie za pomocą środków masowego komunikowania to przestępstwo i jest karane nawet 100 tys. zł grzywny.