Kładka na Ołowiankę wśród konstrukcji nagrodzonych przez czasopismo „Mosty” w ogólnopolskim konkursie. To zwycięstwo w kategorii „kładka dla pieszych”.
Główną ideą konkursu jest promocja polskiej myśli projektowej oraz wyróżnienie najbardziej znaczących obiektów, które „coraz częściej zachwycają formą i wzbogacają polski krajobraz”. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2009 roku. Honorowy patronat nad nim sprawuje Związek Mostowców Rzeczpospolitej Polskiej.
Konkurs jest skierowany do inżynierów mostowych, zespołów projektowych, firm wykonawczych oraz architektów, którzy wykazali się „szczególnym zaangażowaniem i pomysłowością w tworzeniu projektów obiektów inżynierskich”. Nagrody są wyrazem uznania innowacyjności i nie mają charakteru komercyjnego. Oprócz gdańskiej kładki nagrodzono również m.in. most na Wiśle w Krakowie na drodze S7.
NIESPEŁNA ROK BUDOWY
Kładka została oddana do użytku 17 czerwca. Pierwszemu wspólnemu przejściu towarzyszyły uroczyste fanfary. Kładka o długości 70,5 m skomunikowała Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz miała zapewnić łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta – do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego z jednoczesną możliwością łączenia oferty kulturalnej Muzeum II Wojny Światowej, Filharmonii i Centralnego Muzeum Morskiego.
Budowa rozpoczęła się w lipcu 2016 roku. Montaż zwodzonego przęsła mogliśmy obserwować 8 maja 2017. Inwestycja kosztowała ok. 10 mln, w tym dotacja celowa Marszałka Województwa Pomorskiego: 2,2 mln zł, pozostałe środki zabezpieczono z budżetu Miasta Gdańska.
mro