Ekspert o rozwoju rynku medialnego: „Wielu rzeczy, które dobrze funkcjonują, odbiorca nie zauważa”

Minęło 25 lat wejścia w życie ustawy o Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Celem jej wprowadzenia było zbudowanie nowoczesnego rynku medialnego w Polsce. Z tej okazji porozmawialiśmy z prof. Stanisławem Piątkiem – medioznawcą z Uniwersytetu Warszawskiego.

– Pewne rzeczy się udały bardziej, inne mniej. Na pewno bardzo ładnie rozwinął się komercyjny rynek radiowy i telewizyjny. To niewątpliwe osiągnięcie. Wielu rzeczy, które dobrze funkcjonują, odbiorca nie zauważa – podkreślał gość Rozmowy kontrolowanej zwracając uwagę między innymi na rozwój technologiczny.

Media są mocno krytykowane. Badania zlecone przez KRRiT wskazują, że tylko 45 proc. Polaków uważa media za pluralistyczne. – Pluralizm osiąga się różnymi drogami. Jeśli chodzi o media komercyjne, to powinno się go osiągać prowadząc odpowiednią politykę koncesji. Trzeba je przydzielać tak, żeby utworzyć jak najszerszą paletę zdolną pokryć gamę zainteresowań odbiorcy. Myślę, że tak jest, bo jeśli ktoś chce oglądać np. kulinaria, to może to robić przez 24 godziny na dobę. Trochę inaczej jest w obrębie nadawców publicznych. One powinny zapewnić ten pluralizm wewnętrznie, czyli wachlarz w granicy jednego programu. Tutaj można dyskutować, czy to się udało – podkreślił prof. Stanisław Piątek.

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj