Co zrobić, aby statki polskich armatorów znów pływały pod polską banderą?

Coraz mniej statków polskich armatorów pod polską banderą. Kapitan Tadeusz Hatalski, członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie wraz z grupą osób współpracujących przygotował zestawienie, którego założeniem jest pokazanie korzyści wynikających z tego, co by się stało jednak odwrócono tę tendencję. Dane przedstawione w raporcie są dość szokujące – w 1990 roku nasi armatorzy mieli 247 statków i wszystkie były pod polską banderą. W roku 2016 polscy armatorzy mieli 96 statków, w tym… 22 pod polską banderą. Co zrobić, aby to zmienić? Czy warto o to zabiegać?

Między innymi o tym rozmawiali goście audycji Ludzie i Pieniądze: prof. Marek Grzybowski – Klaster Morski, Adam Żołnowski, wiceprezes DCT i Mateusz Kowalewski z portalu gospodarkamorska.pl.

Więcej na temat opracowania można znaleźć tutaj.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj