– To kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie, NB 312 – mówią przedstawiciele stoczni CRIST. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów. W sobotę na terenie stoczni odbyła ceremonia położenia stępki na jednostkę NB 312 „National Geographic Endurance”. to wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW przeznaczony dla norweskiego armatora.
WYJĄTKOWY KADŁUB
– Cieszymy się, że bierzemy dział w budowie tak innowacyjnego statku. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w stoczni CRIST – mówi Tomasz Wrzask, PR i Marketing Manager stoczni CRIST.
Jednostka zostanie wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co ma zwiększyć komfort podróżowania i prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal.
Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Dzięki zastosowaniu kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko.
W sobotniej ceremonii wzięli udział: Gunvor Ulstein, prezes Ulstein Group oraz Sven Linblad, prezes Lindblad Expeditions. Stocznię CRIST reprezentowali jej współwłaściciele Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni CRIST, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
jK