Rekordowa liczba zgłoszonych projektów dotyczy projektów ogólnomiejskich. W tej chwili jest ich już 67, rok temu było ich 55. Miasto jest też blisko pobicia ogólnej liczby zgłoszonych pomysłów.
W systemie elektronicznym tegorocznego budżetu obywatelskiego zarejestrowane są już 442 projekty. W ubiegłym roku było ich 445. Mieszkańcy na zgłoszenia mają jeszcze czas do końca dnia w piątek 30 marca. W tym roku kwota przeznaczona na projekty ogólnomiejskie wynosi 3 mln 964 tys. zł. Na projekty dzielnicowe przeznaczono 15 mln 855 tys. zł.
– Liczba projektów w systemie nie oznacza faktycznej liczby projektów, które trafią do dalszego procedowania. Warunkiem przyjęcia projektu jest złożenie formularza wniosku wraz z podpisami poparcia mieszkańców do 30 marca w Urzędzie Miejskim w Gdańsku – podkreśla Sylwia Betlej z gdańskiego magistratu.
OSTATNI DZIEŃ
System elektroniczny do składania projektów zostanie wyłączony 30 marca o godz. 23.59. Ostateczna liczba złożonych projektów znana będzie dopiero na początku kwietnia, po zebraniu wniosków przesłanych pocztą.
1–30 marca 2018 r. – przyjmowanie propozycji projektów do realizacji
1 marca–29 czerwca 2018 r. – ocena zgłoszonych projektów pod względem możliwości ich wykonania
3 kwietnia–31 lipca 2018 r. – weryfikacja formalno-prawna i gospodarności propozycji projektów przez Zespół Konsultacyjny
do 27 sierpnia 2018 r. – losowanie numerów projektów na listach Baz Projektów
10–24 września 2018 r. – głosowanie nad propozycjami
do 28 września 2018 r. – ogłoszenie listy wybranych projektów.
- jK