Handel podróbkami kwitnie w sieci i właściwie, mimo zakazu i odpowiedzialności karnej, nie ma większego problemu, by znaleźć w internecie na przykład okulary, torebki albo biżuterię z logo znanych firm, które, gdy są oryginalne, kosztują kilka tysięcy złotych, a sprzedawcy chcą za nie kilkadziesiąt złotych. Dlaczego mimo to nie warto się na takie zakupy decydować i przede wszystkim, co za to grozi?
Jakie są konsekwencje prawne i finansowe kupowania i sprzedawania podróbek? – Jeśli chodzi o konsekwencje dla przedsiębiorcy, który taką sprzedaż prowadzi, to ryzykuje przede wszystkim utratę wizerunku, utratę klientów, ale też odpowiedzialność karną – tłumaczy radca prawny Oliwia Owczarz.
Fałszerz może zostać pociągnięty również do odpowiedzialności cywilnej przez właściciela podrobionego znaku towarowego. Konsekwencją wytoczonej sprawy sądowej może być konieczność zaniechania sprzedaży podrabianego towaru, wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści, a także naprawienie zaistniałej szkody.