Rano dwa pasy do centrum, po południu odwrotnie. Tak Słupsk chce walczyć z korkami

„Inteligentna” ulica może być testowana w Słupsku. System ma pozwalać na zmianę liczby pasów ruchu dla poszczególnych kierunków jazdy w zależności od liczby samochodów.

Władze miasta rozważają taki test na ulicy Bohaterów Westerplatte, która ma w sumie trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

TAŃSZE, ALE „INTELIGENTNE” ROZWIĄZANIE

Rano ulica miałaby dwa pasy w kierunku centrum, a w po południu odwrotnie. Organizacja ruchu ma być podświetlana elektronicznie na znakach na jezdni i nad nią.

– Teraz ta ulica jest zakorkowana, a na inne rozwiązania na razie nie ma pieniędzy – mówi wiceprezydent Słupska Marek Biernacki. – Rozmawiamy z jedną z firm, która specjalizuje się w takich rzeczach. To jest możliwe do wprowadzenia, ale mamy na tej ulicy problem z dwoma rondami. To są wąskie gardła i tu konieczne byłoby przebudowanie. To się wiąże z kosztami, które musimy oszacować. Ale będziemy o tym rozmawiać i próbować jakoś rozwiązać te problemy, bo niewątpliwie mamy tu kłopoty z płynnością ruchu, autobusy również stoją w korkach. Podobnie sprawa ma się z ulicą Kaszubską – dodaje wiceprezydent.

TRWA SZACOWANIE

Zdaniem Marka Biernackiego rozwiązaniem nie jest również budowa bus pasa, czyli wydzielonego pasa dla komunikacji miejskiej, ponieważ większość pojazdów zakylających ulice to samochody z podmiejskich gmin. W połowie roku mają być znane szacunki dotyczące kosztów wprowadzenia inteligentnego kierowania ruchem na tej ulicy.

Docelowym rozwiązaniem jest budowa kolejnego etapu ringu miejskiego, na który potrzeba około 80 mln złotych. Bez rządowego wsparcia jednak inwestycja nie ma szans realizacji. 

 

Przemysław Woś/mmt

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj