Budowa Nowej Bulońskiej Północnej. Spora inwestycja spowoduje zmiany w organizacji ruchu

utrudnienia

W najbliższy poniedziałek (07.05) rozpoczną się w Gdańsku roboty, związane z przygotowaniem tymczasowych pasów ruchu przy ul. Jabłoniowej w rejonie węzła W-Z. Wybudowane zostanie tam także tymczasowe rondo w ciągu ul. Kartuskiej i ul. Limbowej oraz prawoskręt i tymczasowe nawierzchnie na zjeździe z ul. Jabłoniowej w trasę W-Z.

– Roboty przygotowawcze będą trwały około 1,5 tygodnia i nie będą powodowały większych utrudnień w ruchu. Będą odbywały się w większości poza jezdnią – mówi gdańsk.pl Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Po zakończeniu prac przygotowawczych wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu: wyłączona zostanie zachodnia nitka ul. Jabłoniowej (pod wiaduktem W-Z), a ruch poprowadzony zostanie nitką wschodnią dwukierunkowo.

 

Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Zalecany objazd z ul. Kartuskiej do obwodnicy będzie prowadził przez Jasień, ze względu na brak możliwości zjazdu na trasę WZ z kierunku od ul. Kartuskiej. Odcinek od ul. Kartuskiej do tymczasowego ronda oraz ul. Limbowa będą dwukierunkowe.

Taka organizacja ruchu potrwa około 2-3 miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się również prace, związane z budową ścieżki rowerowej oraz remontem chodników w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Marusarzówny do ul. Myśliwskiej.

POD KONIEC 2019 ROKU

Ulica Nowa Bulońska Północna będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa (o długości 2,6 km), która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową.

Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej, oddalone od siebie średnio co pół kilometra. Przy okazji powstanie też ścieżka rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą, od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej. Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową, dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. „węzeł Ujeścisko” wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo – autobusowy tzw. „węzeł Zabornia”.

Poza tym zaplanowano budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwską, Nową Wołkowyską, Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Limbową, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nowa Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym „Ujeścisko” zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe. Przewidywany termin zakończenia prac to IV kwartał 2019 roku. Koszt inwestycji to ponad 191,7 mln złotych.

gdansk.pl/mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj