Uwaga kierowcy! Szykują zmiany w organizacji ruchu w obrębie ulic Jabłoniowej, Limbowej i Kartuskiej. Ma to związek z budową ulicy Nowej Bulońskiej Północnej. Zmiany zaczną obowiązywać od środy 23 maja od godziny 13.00.
Prace przy powstawaniu nowej nitki drogowej i linii tramwajowej zostały podzielone na trzy etapy. Każdy wiąże się z utrudnieniami i ze zmienioną organizacją ruchu.
JABŁONIOWA ZAMKNIĘTA
Od środy 23 maja do połowy lipca zostanie zamknięta zachodnia nitka ul. Jabłoniowej (pod wiaduktem WZ). Ruch zostanie przerzucony nitką wschodnią, dwukierunkowo. Na skrzyżowaniu ulic Limbowej i Kartuskiej powstanie tymczasowe rondo, a odcinki od ul. Kartuskiej do tymczasowego ronda oraz ul. Limbowa będą dwukierunkowe. Objazd do obwodnicy z ul. Kartuskiej zalecany jest przez Jasień, ze względu na brak możliwości zjazdu na trasę WZ z kierunku od ul. Kartuskiej.
WAKACYJNY ETAP
II etap prac zaplanowano na lipiec-sierpień. Wówczas nastąpi zamknięcie dwóch nitek ulicy Jabłoniowej (Nowej Bulońskiej) od ulicy Kartuskiej do zjazdu z łącznicy Armii Krajowej od strony Żukowa.
We wrześniu ruszy etap III, który potrwa do grudnia. W tym czasie zamknięta będzie wschodnia nitka ulicy Jabłoniowej (Nowej Bulońskiej) i ul. Limbowej. Ruch zaplanowano nowo wybudowaną ul. Kartuską oraz udostępnionym skrzyżowaniem ul. Jabłoniowej (Nowej Bulońskiej) z Kartuską i zachodnią nitką ul. Nowej Bulońskiej. Ruch z zachodniej nitki ulicy Nowej Bulońskiej zostanie przekierowany na wschodnią nitkę ul. Nową Bulońską przy skrzyżowaniu Warszawska – Jabłoniowa.
DUŻE ZMIANY
Jak mówił Radiu Gdańsk dyrektor DRMG Włodzimierz Bartosiewicz, mimo tych niedogodności warto czekać, bo pod koniec przyszłego roku zostanie oddany nowy, ważny węzeł komunikacyjny. Inwestycja zakłada budowę linii tramwajowej, jezdni oraz ścieżki rowerowej wraz infrastrukturą towarzyszącą od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.
Inwestycja jest częścią Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI S.A. z Sopotu. Koszt zadania to niemal 192 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln złotych. Budowa ma zakończyć się w IV kwartale 2019 roku.
Aleksandra Nietopiel/mar