Gdańscy radni rozpoczęli pracę nad nowym planem miejscowym pod budowę Zielonego Bulwaru. Ma on być częścią Drogi Zielonej na odcinku między aleją Hallera a Ergo Areną.
Podczas LVIII sesji Rada Miasta Gdańska podjęła m.in. dwie uchwały dotyczące planów miejscowych. Radni zadecydowali o przystąpieniu do sporządzenia planu umożliwiającego budowę tzw. Zielonego Bulwaru oraz planu pozwalającego na rozwój terenów zlokalizowanych wokół lotniska.
Plany, do których sporządzania przystąpiono, są związane z budową tzw. Zielonego Bulwaru oraz zagospodarowaniem okolic gdańskiego lotniska.
Rejon tzw. Zielonego Bulwaru na odcinku od al. gen. Józefa Hallera do hali Ergo Arena obejmuje teren zarezerwowany w obowiązujących planach miejscowych pod tzw. Drogę Zieloną, w granicach której znajdują się: ul. Czarny Dwór, fragmenty ul. Piastowskiej i Pomorskiej, a także zieleń nieurządzona, garaże i tymczasowe boisko. Przystąpienie do sporządzenia planu stanowi kontynuację działań zapoczątkowanych w 2016 r. Przeprowadzono wówczas konsultacje społeczne, które wpłynęły na zmianę podejścia do planowania Drogi Zielonej.
Druga uchwała dotyczyła rozpoczęcia prac nad projektem planu miejscowego Firoga rejon tzw. Doliny Krzemowej. Opracowanie obejmie teren, na którym znajdują się: centrum badawczo-rozwojowe z parkingami, hotel oraz budynki mieszkalne. Część obszaru pozostaje niezagospodarowana, przez teren ten biegnie nieczynna linia kolejowa Kokoszki-Osowa. Celem przystąpienia do planu jest umożliwienie rozwoju dzielnicy biznesowej Airport City oraz tzw. Doliny Krzemowej, a także uregulowanie kwestii planistycznych po przebudowie skrzyżowania ulic Słowackiego i Radarowej. Zmiana zapisów dotyczących parametrów zabudowy pozwoli na efektywniejsze zagospodarowanie terenu, rozbudowę istniejącego hotelu oraz zwiększenie zatrudnienia w centrum badawczo-rozwojowym. Zamierzenia te są zbieżne z obecną polityką miasta odnośnie rozwoju terenów zlokalizowanych wokół lotniska.