Od niemal roku pasażerowie korzystają z autobusowej komunikacji zastępczej. Michał Szymajda, ekspert portalu Rynek Kolejowy szacuje, że zapowiedzi PKP PLK są realne, ale zanim pojadą pociągi, kolejarzy czekają trudne testy wyremontowanej trasy. – Przed nami bardzo ważna inwestycja to jest system sterowania pociągiem. Taki system, który na jednotorowej linii pozwala przejechać dwóm pociągom, bezpiecznie wyminąć się na mijankach. Największe wyzwanie to kalibracja tego systemu i to chyba największy problem kolejarzy na tej remontowanej trasie. Prace mają lekkie opóźnienie, ale jeśli uda się z sukcesem wdrożyć ten system sterowania to powinno pójść już szybko – mówi Michał Szymajda.
POWRÓT NA TRASĘ WIOSNĄ
W połowie czerwca pociągi mają wrócić również na linię Słupsk – Ustka. Prace wykończeniowe potrwają do końca roku, ale mają już nie zakłócać ruchu pociągów. Modernizacja linii kolejowej 405 kosztuje prawie dwieście milionów złotych. Trasa zyska dwa nowe przystanki kolejowe: Słupsk – Strefa Ekonomiczna oraz Ustka – Zachód.