13 kilometrów nowych dróg w Krępie Słupskiej i Bydlinie wybuduje Gmina Słupsk. Powstaną one w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Umowę w tej sprawie podpisano 22 lutego. To pierwsze inwestycje w gminie wykonywane w takiej formule.
Wszystkie prace wykona Konsorcjum BDB Partnerstwo Sp. z o.o. jako lider i „Krężel” Sp. z o.o., jako partner. Całkowity koszt inwestycji zamknie się kwotą ponad 50 mln zł.
– To dla nas nowatorski sposób wykonania, choć ustawa o PPP obowiązuje od 2008 roku. Dzięki partnerstwu wybudujemy 13 kilometrów dróg w Krępie Słupskiej i Bydlinie. Tę inwestycję będziemy mogli spłacać przez 8 lat, a partner prywatny będzie dbać o te drogi, czyli stanie się ich zarządcą. Daje to nam gwarancję, że jakość wykonania tych dróg będzie na najwyższym poziomie, bo przez 8 lat partner prywatny będzie ponosił koszty ich bieżącego utrzymania. Dla prywatnego partnera korzyścią jest to, że ma tak duży kontrakt i umowę na utrzymanie dróg, za które będzie płacić gmina – wyjaśnia wójt gminy Barbara Dykier.
„ZOBACZYMY ZA DWA LATA”
– Widzimy przyszłość w takiej formule współdziałania, bo kiedyś fundusze unijne się skończą, a program PPP będzie formą finansowania inwestycji drogowych – mówi Marcin Kwiatkowski z firmy Krężel. – Zobaczymy po wynikach za niecałe dwa lata, czy wszyscy będziemy dalej zadowoleni – dodaje.
Budowa dróg w Krępie i Bydlinie będzie podzielona na etapy: etap I – budowa nowych dróg na Osiedlu Bydlino I – ul. Złoty Potok, etap II – budowa nowych dróg na Osiedlu Bydlino I – pozostałe ulice, etap III – budowa nowych dróg na Osiedlu Krępa Słupska – ul. Miodowa, etap IV – budowa nowych dróg na Osiedlu Krępa Słupska – ul. Zielona i Malinowa, etap V – budowa nowych dróg na Osiedlu Krępa Słupska – pozostałe ulice na Osiedlu Krępa Słupska, etap VI – budowa nowych dróg w Osiedlu Bydlino II.
Wieloletnie utrzymanie infrastruktury drogowej dotyczy nowo wybudowanych w poszczególnych etapach dróg i dodatkowo obejmuje istniejące drogi na Osiedlu Bydlino I – Złoty Potok, istniejące drogi na Osiedlu Krępa Słupska oraz istniejące drogi w Osiedlu Bydlino II.
Marcin Kamiński/mk