Stanowisko oświatowej „Solidarności” ws. obrad okrągłego stołu edukacyjnego. „Ta formuła nie gwarantuje wypracowania rozwiązań”

Prezydium Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” podczas obrad 7-8 maja przyjęło stanowisko w sprawie dyskusji w ramach okrągłego stołu edukacyjnego. Związkowcy podkreślają, że „zaproponowana formuła spotkania i przypadkowo dobrane gremium” nie gwarantują wypracowania rozwiązań problemów w oświacie.

„Oczekujemy harmonogramu realizacji uzgodnionych postulatów zawartych w podpisanym z Rządem RP w dniu 7 kwietnia br. porozumieniu. W szczególności domagamy się powołania zespołu roboczego do spraw realizacji (…) zmiany systemu wynagradzania nauczycieli w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi i powiązania go ze wzrostem gospodarczym” – czytamy w piśmie.

Tym samym „Solidarność” podtrzymuje swoje stanowisko z 24 kwietnia wyrażone w piśmie do premiera Mateusza Morawieckiego.

„OKRĄGŁY STÓŁ”

Pierwszy etap rozmów poświęconych edukacji, zorganizowany z inicjatywy szefa rządu, odbył się w piątek 26 kwietnia w centrum konferencyjnym na PGE Narodowym. Przedstawiciele KSOiW NSZZ „Solidarność” wzięli w nich udział w charakterze obserwatorów. Rozmowy koncentrowały się wokół czterech tematów: uczeń, nauczyciel, jakość edukacji i nowoczesna szkoła. Obrady w podstolikach toczyły się we wtorek 30 kwietnia w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

KOLEJNE SPOTKANIE

10 maja odbędzie się kolejne spotkanie w ramach okrągłego stołu ws. oświaty. – Najprawdopodobniej wtedy premier Mateusz Morawiecki podsumuje pierwszą część debat, które już się odbyły – zapowiedziała we wtorek rzeczniczka rządu Joanna Kopcińska.

oprac. pOr/PAP

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj