Baltexpo to największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej, organizowane co dwa lata nieprzerwanie od 1982 roku. Na międzynarodowych targach morskich przyznawane są „Złote Kotwice”. Remontowa Shipbuilding została nagrodzona za produkt, czyli dwa promy hybrydowe dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego – Transport for London. Za usługę „Złotą Kotwicę” otrzymała Gdańska Stocznia Remontowa, za przebudowę platformy „Petrobaltic” i zaopatrzeniowca górnictwa morskiego „Sylur”. W jakim miejscu jest nasz przemysł stoczniowy, jak wygrać konkurencję z Chinami, jak innowacyjne statki zmienią żeglugę i co się stanie z miejscami pracy? Między innymi o to Iwona Wysocka pytała swoich gości w AmberExpo: Grzegorza Landowskiego i Piotra Stareńczaka, dziennikarzy portalmorski.pl.
– Podpisywano między innymi umowy, np. umowę dotyczącą dostępu kolejowego do Portu Gdynia. Co prawda uczestnicy często podkreślają, że targi nie są po to, żeby podpisywać umowy, ale czasami wcześniejsze rozmowy są zwieńczone takim wydarzeniem, szczególnie dla celów wizerunkowych. Czasami konkluduje się wcześniejsze rozmowy i ustalenia – mówił Piotr Stareńczak.
– Myślę, że najważniejszym wydarzeniem były „Złote Kotwice”. Przy czym nie mówię o samym fakcie wręczenia „Złotych Kotwic”, ale o usłudze i produkcie, które zostały nagrodzone. Nie chodzi o to, że grupa remontowa już po raz 15 otrzymała „Złote Kotwice”, ale chodzi o to, że ta nagroda jest tym razem za coś, co w tej chwili zaczyna się dziać na całym świecie, czyli za rewolucję w żegludze, która jest związana z polityką klimatyczną – dodawał Grzegorz Landowski.