Unieważniono przetarg na przygotowanie bajpasu kartuskiego. Ale inwestycja nie jest zagrożona

Przetarg na przygotowanie bajpasu kartuskiego będzie powtarzany. To trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz, przez Kokoszki i Starą Piłę na czas elektryfikacji i budowy drugiego toru na linii 201 Gdynia-Kościerzyna-Maksymilianowo. Bajpas kartuski ma być gotowy do rozpoczęcia prac nad trasą – zapewniają kolejarze.

W piątek Polskie Linie Kolejowe unieważniły postępowanie na przystosowanie do ruchu pasażerskiego tras z Kokoszek przez Starą Piłę do Glincza. To tędy pociągi mają dojeżdżać do Kartuz podczas remontu linii 201. Powodem decyzji były zbyt wysokie ceny. Kolejarze na prace przy bajpasie planowali wydać 216 milionów złotych, tymczasem najtańsza oferta opiewała na kwotę 277 milionów.

Jak powiedział Radiu Gdańsk Przemysław Zieliński z PKP PLK, kolejarze analizują zakres inwestycji. W kwietniu planowane jest kolejne ogłoszenie przetargu. Bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni – zapewnia.

BEZ WPŁYWU NA TERMIN

Kluczowym dla bajpasu kartuskiego jest 1,5-kilometrowy odcinek nowego torowiska w rejonie Kiełpinka. Za tę inwestycję odpowiada Pomorska Kolej Metropolitalna z miastem Gdańsk. Jak mówi rzecznik spółki Tomasz Konopacki, przy projekcie PKM ściśle współpracuje z PKP PLK, gdyż oba odcinki muszą zostać ukończone i uruchomione jednocześnie. – Mamy na to czas do 2022 roku, więc unieważnienie przetargu przez naszych partnerów z PKP PLK nie powinno mieć wpływu na dotrzymanie tego terminu, gdyż jest jeszcze sporo czasu – dodaje.

KOLEJNE PRZETARGI

PKM informuje, że kończy prace nad koncepcją swojej części tego przedsięwzięcia i w najbliższych miesiącach planuje ogłoszenie przetargu na wykonawcę odcinka Kiełpinek – Kokoszki, w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Tymczasem ogłoszenie pierwszego z przetargów na roboty budowlane w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” planuje się już w marcu br. Kontrakt dotyczy linii nr 229 na odcinku Glincz – Kartuzy wraz ze stacją Kartuzy i budową nowej łącznicy linii 214 z linią 229 w Kartuzach o długości około 3,2 km.

Termin zakończenia kontraktu to I połowa 2023 r. Pozostałe kontrakty na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu na linii kolejowej nr 201 odcinek Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia Główna oraz na linii kolejowej nr 214 Somonino – Kartuzy planowane są do realizacji w latach 2022-2025.

 

Sebastian Kwiatkowski

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj