ZUS znów przyjmuje klientów. Ze względów bezpieczeństwa do budynków będą wpuszczani pojedynczo

Od 4 maja ZUS udostępnia dla swoich klientów sale obsługi. Znów można osobiście załatwić sprawę w urzędzie, ale w maseczkach i z zachowaniem dystansu. Otwarcie sali obsługi klientów w ZUS to ułatwienie dla tych, którzy szukają informacji np. na temat rent i emerytur, czy chcą założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych.

– Otwarcie sal odbywa się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki placówki będą dostępne w godz. 8-18, a w od wtorku do piątku w godz. 8-15 – informuje Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Gdańsku.

W jednostkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie, bez kontaktu z pracownikami, składać dokumenty, wnioski czy pisma. Zakład zachęca też do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych.

Ze względu na bezpieczeństwo do placówek ZUS warto wybrać się tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Klienci powinni mieć ze sobą środki ochrony osłaniające nos i usta.

– Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami. Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba – wyjaśniał Krzysztof Cieszyński.

Do odwołania pozostaną zamknięte Punkty Informacyjne ZUS w Nowym Dworze Gdańskim, Rumi i Ustce.
 

oprac. Aleksandra Nietopiel/mrud

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj