Kryminalne, przygodowe i, co najważniejsze, oparte na… matematyce. Edukacyjne escape roomy mają być rozrywką i powtórką w jednym

W trakcie pandemii i nauczania zdalnego nie musi być nudno. Monika Skwarek, nauczycielka matematyki w Zespole Szkół Informatycznych w Słupsku, tworzy dla uczniów edukacyjne pokoje zagadek, tzw. wirtualne escape roomy.

Te kreatywne escape roomy kryją w sobie różnorodne matematyczne działania, zadania, łamigłówki, szyfry i kody, których rozwiązanie krok po kroku doprowadzi uczestników do odkrycia tajemnicy.

NAUKA MATEMATYKI MOŻE BYĆ PRZYGODĄ

– Zazwyczaj królowa nauk kojarzy się z nudnymi zadaniami i trudnymi obliczeniami. Matematyczne escape roomy tworzone przez naszą nauczycielkę udowadniają, że nauka matematyki może być fascynującą przygodą i doskonałą rozrywką. Opisy zadań i misji uzupełnione są świetną grafiką, a zagadki są bardzo intrygujące. Tematyka scenariusza może być naprawdę różna np. kryminalna, przygodowa, a może być np. troszeczkę z dreszczykiem, tak, by uczeń wczuł się w klimat – mówi Daniel Stawski z Zespołu Szkół Informatycznych w Słupsku.

 

Jeden z wirtualnych escape roomów stworzonych przez nauczycielkę ze Słupska (fot. ZSI w Słupsku)
 

ROZRYWKA I POWTÓRKA MATERIAŁU W JEDNYM

– Moje pokoje zagadek świetnie kształtują wśród młodzieży logiczne myślenie, spostrzegawczość, analizowanie i wyciąganie wniosków. Matematyczne escape roomy mogą funkcjonować jako powtórka danego zagadnienia czy wybranego działu, ale również mają zachęcić uczniów do zagłębiania się w bardziej skomplikowane aspekty matematyczne – mówi Monika Skwarek z ZSI w Słupsku. – Poprzez tego typu aktywności pokazuję, że wiedza matematyczna jest ważnym elementem rzeczywistości i przydaje się nie tylko podczas szkolnych zajęć. Escape roomy są również pewną formą rozrywki i spędzania wolnego czasu – dodaje Monika Skwarek.

 

12

Wirtualne escape roomy pozwalają przyswoić wiedzę zdobytą na lekcjach (fot. ZSI w Słupsku)
 

Nauczycielka edukacyjne pokoje zagadek realizuje za pomocą Genially – platformy do tworzenia wizualnych i interaktywnych treści – oraz w Formularzach Google.

 

Joanna Merecka-Łotysz/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj