Tylko dwóch chętnych i o wiele droższe niż plany miasta oferty w przetargu na budowę pierwszego odcinka linii tramwajowej wzdłuż ulicy Warszawskiej w Gdańsku. Miasto zamierzało zbudować szynowe połączenie alei Havla z ulicą Łódzką za 20 milionów złotych. W otwartym w czwartek postępowaniu konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel oraz firma MTM z Gdyni chcą odpowiednio 37 980 000 i 38 809 505 złotych.
– To problem dla miasta, bo dofinansowana ze środków unijnych inwestycja powinna być zrealizowana do końca przyszłego roku. Urzędnicy planowali, by uciążliwe dla ruchu drogowego prace rozpoczęły się latem – mówił w czasie testów sąsiedniej linii do Ujeściska szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Włodzimierz Bartosiewicz.
PIERWSZY ETAP W WAKACJE
– Pierwszy etap powinien być bezpiecznie w wakacje rozpoczęty tak, żeby pod koniec roku lub na przełomie pierwszego kwartału, skończyć prace. W międzyczasie, na jesień przygotujemy drugi etap, tak żeby zakończyć to na koniec 2021 – mówił Bartosiewicz.
Pierwszy przetarg na budowę linii łączącej aleje Havla i Adamowicza w styczniu z powodu zbyt wysokich cen został unieważniony i podzielony na dwa mniejsze. Najtańsza oferta na budowę 2-kilometrowego odcinka to 62 miliony, przy 38 milionowym budżecie Gdańska na to zadanie.
Sebastian Kwiatkowski/ako