W tym roku rolnicy mogą liczyć na bardziej obfite plony, a także dobrą pogodę na żniwa. Czy przełoży się to na niższe ceny? O tym rozmawialiśmy w pierwszej części audycji „Ludzie i Pieniądze” z prezesem Renku Sławomirem Niecko. W drugiej części programu – z publicystą Władysławem Jaszkowskim – rozmawialiśmy o połączeniu Unity Line Limited i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Środowe wydanie audycji Ludzie i Pieniądze prowadził Artur Kiełbasiński.
– To nie jest rok obfitości. Odczuwamy skutki zeszłorocznej suszy – mówił o sytuacji na rynku rolno-spożywczym prezes Renk. – Co prawda będą wyższe plony, ale jeżeli chodzi o rynek owoców i warzyw, to te zbiory będą nieco mniejsze – mówił Sławomir Niecko.
Unity Line Limited i Polska Żegluga Bałtycka planują utworzyć wspólną spółkę poprzez przystąpienie Unity Line do Polskich Promów – poinformował we wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. „Zamierzona koncentracja nastąpi w formie utworzenia wspólnego przedsiębiorcy przez Unity Line Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze oraz Polską Żeglugę Bałtycką z siedzibą w Kołobrzegu, poprzez przystąpienie Unity Line do utworzonej w tym celu przez PŻB spółki Polskie Promy z siedzibą w Szczecinie” – napisano w komunikacie.
Czy ta informacja może oznaczać zmianę jakości w polskim ruchu promowym? O to pytaliśmy naszego drugiego gościa, Władysława Jaszowskiego, publicystę.
– To jest interesująca wiadomość, ale rozstrzygnie się „w praniu”. Jeżeli jest to spółka celowa, która ma stanowić strukturę kapitałową do budowy promów, to będzie to rozwiązanie pozytywne. Gdyby miała to być spółka operacyjna, zarządzająca promami, wtedy mogłyby być kłopoty. A przykładów w gospodarce morskiej na kłopoty wynikające z łączenia dwóch przedsiębiorstw mamy wiele – mówił publicysta.