Oszust podszył się pod pracownika banku. Wyłudził niemal 10 tysięcy złotych od mieszkanki Lęborka

Oszuści wyłudzili pieniądze od mieszkanki Lęborka. Kobieta straciła prawie 10 tysięcy złotych. Pokrzywdzona dała się przekonać, że rozmawia z pracownikiem banku i przekazała mu swoje oszczędności. Policja apeluje, by uważać na wszystkie podobne działania.

Lęborska policja poinformowała, że oszust, który dzwonił do pokrzywdzonej podał się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary.

FAŁSZYWY KONSULTANT

– Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił, aby pokrzywdzona zainstalowała aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym konta bankowego, z którego dokonał przelewu – kradzieży pieniędzy – mówi asp. Marta Szałkowska, rzecznik policji w Lęborku.

Pod koniec rozmowy sprawca wskazał, aby usunąć z telefonu zainstalowaną aplikację. Kobieta dopiero po chwili zauważyła, że z konta pobrano jej prawie 10 tysięcy złotych.

APEL POLICJI

Policja przypomina, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania żadnych aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

 

Paweł Drożdż/mm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj