W związku z rozpoczęciem 15 stycznia e-rejestracji na szczepienia przeciwko COVID-19, Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku włączyło się do akcji promowania idei szczepień. W najnowszym spocie dyrekcja oraz pracownicy tej instytucji odpowiadają na pytanie, dlaczego zdecydowali się zaszczepić.
Odpowiedzi, które padają w spocie przygotowanym przez Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, mówią o szczepieniu z perspektywy zarówno osobistej, jak i pracowników instytucji kultury – muzeum w wyniku panującej sytuacji epidemiologicznej zostało zamknięte dla zwiedzających.
Spot gdańskiego muzeum zachęcający do szczepienia przeciwko COVID-19 wpisuje się w szerszą akcję #M2WSbezpiecznie, w ramach której instytucja ta podjęła działania i zastosowała szereg środków bezpieczeństwa w trosce o zdrowie pracowników oraz gości. W 2020 roku muzeum prowadziło m.in. akcję „Maska i książka”, rozdając gdańszczanom i gdańszczankom 18 tysięcy zestawów: maska ochronna + wydawnictwo MIIWŚ.
W tym trudnym czasie pandemii Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku udostępniało także bezpłatnie swoje muzealne pokoje hotelowe dla lekarzy będących na pierwszym froncie walki z wirusem. Ponadto od października 2020 roku udostępnia swój parking podziemny na rzecz funkcjonowania centrum testowego COVID-19 drive-thru Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego.
Konieczność zamknięcia muzeum dla zwiedzających sprawiła, że instytucja ta zaczęła jeszcze szerzej rozwijać możliwości dotarcia do swoich odbiorców.
Od marca 2020 roku realizowana jest internetowa akcja #M2WSwirtualnie, w ramach której w mediach społecznościowych muzeum oraz na stronie internetowej www.muzeum1939.pl każdego dnia publikowane są materiały dotyczące II wojny światowej w postaci zarówno ciekawych informacji, wystaw online, relacji świadków historii, wirtualnych spacerów, jak i innych interesujących materiałów naukowych, edukacyjnych oraz kulturalnych.
SOLIDARNOŚĆ W WALCE Z COVID-19
– Przygotowany przez Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku spot zachęcający do szczepień przeciwko COVID-19 jest kolejnym krokiem pokazującym solidarność instytucji w walce z pandemią koronowirusa, jak i jest kolejną cegiełką pomocy, jaką muzeum chce dodać od siebie w tym trudnym dla nas wszystkich czasie – informuje Hanna Mik-Samól, rzecznik prasowa muzeum.
am