Tym razem zapraszamy na Mierzeję Wiślaną. Przed tygodniem na budowie pojawili się członkowie resortu odpowiedzialnego za infrastrukturę, wojewoda pomorski i prezes elbląskiego portu. Prace przy przekopie osiągnęły właśnie półmetek.
Przekop od początku obserwują także mieszkańcy Kątów Rybackich, Sztutowa, Krynicy Morskiej czy Elbląga. Pomimo mrozów i mocnych opadów śniegu skala robót na budowie przekopu Mierzei Wiślanej nie maleje. Harmonogram prac uległ modyfikacji jedynie na sztucznej wyspie, z uwagi na zamarznięcie Zalewu Wiślanego. Nie zagraża to jednak planowanemu ukończeniu prac.
Obecnie na budowie kontynuowane jest m.in. profilowanie skarp, prace narzutowe i roboty żelbetowe na falochronach Portu Osłonowego. Odbywa się również produkcja, dostawa oraz wbudowywanie betonowych elementów, służących zabezpieczeniu falochronów. W śluzie prowadzone są roboty związane ze zbrojeniem i betonowaniem oraz wykopy. Niecałe dwa tygodnie temu wylana została płyta denna bramy południowej śluzy, a kolejne betonowania w śluzie planowane są w tym tygodniu.
(Fot. Radio Gdańsk/Anna Rębas)
Na przełomie marca i kwietnia zostanie prawdopodobnie podpisana umowa na przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg. W jej ramach wykonawca wybuduje też most w Nowakowie. To drugi etap budowy nowej drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – podał wczoraj Urząd Morski w Gdyni. Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny, będą miały 5 m głębokości.
źródło: umgdy.gov.pl