Prace przy przekopie Mierzei Wiślanej na półmetku. Nasza reporterka odwiedziła plac budowy

Tym razem zapraszamy na Mierzeję Wiślaną. Przed tygodniem na budowie pojawili się członkowie resortu odpowiedzialnego za infrastrukturę, wojewoda pomorski i prezes elbląskiego portu. Prace przy przekopie osiągnęły właśnie półmetek.

Przekop od początku obserwują także mieszkańcy Kątów Rybackich, Sztutowa, Krynicy Morskiej czy Elbląga. Pomimo mrozów i mocnych opadów śniegu skala robót na budowie przekopu Mierzei Wiślanej nie maleje. Harmonogram prac uległ modyfikacji jedynie na sztucznej wyspie, z uwagi na zamarznięcie Zalewu Wiślanego. Nie zagraża to jednak planowanemu ukończeniu prac.

Obecnie na budowie kontynuowane jest m.in. profilowanie skarp, prace narzutowe i roboty żelbetowe na falochronach Portu Osłonowego. Odbywa się również produkcja, dostawa oraz wbudowywanie betonowych elementów, służących zabezpieczeniu falochronów. W śluzie prowadzone są roboty związane ze zbrojeniem i betonowaniem oraz wykopy. Niecałe dwa tygodnie temu wylana została płyta denna bramy południowej śluzy, a kolejne betonowania w śluzie planowane są w tym tygodniu.    

 

(Fot. Radio Gdańsk/Anna Rębas)

Na przełomie marca i kwietnia zostanie prawdopodobnie podpisana umowa na przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg. W jej ramach wykonawca wybuduje też most w Nowakowie. To drugi etap budowy nowej drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – podał wczoraj Urząd Morski w Gdyni. Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny, będą miały 5 m głębokości.

 

źródło: umgdy.gov.pl

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj