Portal wskazał także powód swojej kampanii. – Wiemy, że ludzie chętniej się zaszczepią, jeżeli zobaczą, że zrobiło to wiele osób, którym ufają – podkreślił Facebook w czwartkowym komunikacie.
HASŁO Z PRZESŁANIEM
Nakładki o treści m.in. „szczepmy się” lub „zaszczepiłem się przeciwko COVID-19” zostały opracowane we współpracy z ministerstwem zdrowia Stanów Zjednoczonych i amerykańskim Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC).
DALSZA WSPÓŁPRACA
Powstały już również podobne, przeznaczone użytkownikom z Wielkiej Brytanii, przy udziale brytyjskiej publicznej służby zdrowia NHS. – W ciągu zaledwie kilku tygodni jedna czwarta użytkowników Facebooka z tego państwa zobaczyła przyjaciela lub członka rodziny używającego tej szczepionkowej nakładki – zaznaczyła firma.
Portal społecznościowy podkreślił, że będzie dalej współpracować z światowymi organizacjami zajmującymi się zdrowiem i władzami poszczególnych państw w rzetelnym informowaniu o pandemii oraz szczepionkach przeciwko COVID-19.
PAP/mm