Szpital Wojewódzki w Słupsku ma pisemnie przeprosić pacjentkę za skandaliczne zachowanie lekarza. Rzecznik Praw Pacjenta stwierdził naruszenie przepisów dotyczących traktowania osób korzystających z usług medycznych, w tym praw pacjenta.
Chodzi o zdarzenie z 14 marca. Kobieta przyszła do szpitala z gorączkującym i słabym dzieckiem. Lekarz, komentując prośbę o udzielenie porady medycznej w szpitalu, miał wypowiedzieć do kobiety z dzieckiem kilka wulgarnych słów. Miało z nich wynikać, że medyk boi się zarażenia koronawirusem od dziecka.
SKANDALICZNE SŁOWA
W dniu 14 marca 2021 r. lekarz szpitala na zapytanie, czy matka z chorym dzieckiem może wejść do poczekalni, powiedział: „wyp… za szklane drzwi z tym małym skur…nem z mutacją… Ty myślisz, że szczepionka mnie uchroni? Takie małe skur…syny są najgorsze” – to cytat z ustaleń i postępowania prowadzonego przez Rzecznika Praw Pacjenta.
Nakazał on pisemne przeproszenie pacjentki z dzieckiem oraz przeprowadzenie przez Szpital Wojewódzki w Słupsku szkolenia personelu z zakresu praw pacjenta do godności. Lista przeszkolonych osób ma zostać przesłana do rzecznika. RPP zapowiedział, że jeśli w ciągu trzydziestu dni szpital nie wypełni zaleceń, „Rzecznik zwróci się z wnioskiem do właściwego organu nadrzędnego o zastosowanie środków przewidzianych w przepisach prawa”.
SZPITAL ZAWIESIŁ WSPÓŁPRACĘ
Szpital Wojewódzki w Słupsku po ujawnieniu przez media zachowania lekarza zawiesił współpracę z firmą, w której medyk był zatrudniony. Chodziło o spółkę z Gdyni, której lekarza pracowali w nocnej i świątecznej opiece w szpitalu w Słupsku.
Przemysław Woś