Punkty pomocy prawnej i obywatelskiej w Słupsku znów przyjmą interesantów. Chodzi o cztery placówki

W Słupsku ponownie będzie można bezpośrednio skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. Od 5 maja wsparcie będzie dostępne w czterech punktach obsługi.

– Jest wiele osób, które mają trudne tematy, z którymi nie potrafią sobie poradzić. Związane na przykład z jakaś sprawą sądową czy administracyjną, ale też choćby z napisaniem pisma urzędowego, wniosku czy podania. Co ważne, ta pomoc udostępniona jest bezpłatnie dla mieszkańców – mówi prezydent Słupska Krystyna Danilecka-Wojewódzka.

Z powodu pandemii od października ubiegłego roku słupszczanie nie mogli przychodzić do punktów pomocy. – Punkty funkcjonowały cały czas, ale na telefon. Wiadomo jednak, że ta relacja bezpośrednia, wysłuchanie drugiego człowieka, pokierowanie go, jest bardzo potrzebne – tłumaczy.

LOKALIZACJE PUNKTÓW

Nieodpłatne porady prawne oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie na terenie Słupska udzielane jest w poniższych lokalizacjach:

1. ul. Jana Pawła II 1 pok. 606,
czynne: od poniedziałku do piątku, godz. 11:00-15:00 – punkt nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzony przez adwokatów,

2. ul. Szczecińska 60 (budynek Zespołu Elektryk w Słupsku),
czynne: od poniedziałku do piątku, godz. 14:00-18:00 – punkt nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzony przez radców prawnych,

3. ul. Niedziałkowskiego 6 (budynek Słupskiego Centrum Organizacji Pozarządowych i Ekonomii Społecznej),
czynne: od poniedziałku do piątku, godz. 9:00-13:00 – punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego prowadzony przez Słupskie Biuro Porad Obywatelskich,

4. ul. Niedziałkowskiego 6 (budynek Słupskiego Centrum Organizacji Pozarządowych i Ekonomii Społecznej),
czynne: od poniedziałku do piątku, godz. 14:00-18:00 – punkt nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzony przez Słupskie Biuro Porad Obywatelskich.

PORADY TELEFONICZNE

– Cały czas można też dzwonić, by umówić się na wizytę. To ważne w kontekście tego, że czasami można uzyskać informację bez konieczności przychodzenia na miejsce. Są takie sprawy, w których to wystarcza – mówi Monika Rapacewicz, rzecznik słupskiego magistratu.

Telefon kontaktowy: 59 84-88-441. Obsługa telefoniczna czynna jest w godzinach pracy urzędu.

 

Joanna Merecka-Łotysz/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj