Szukajcie billboardów z hasłami kampanii Radio Gdańsk „Zawsze blisko ludzi” i zdobądźcie radiowe kubki! Jeśli zobaczycie billboard, zróbcie zdjęcie i wyślijcie MMS-em pod numer 603 06 06 06 lub za pomocą facebookowego profilu Radia Gdańsk – przez weiadomość prywatną lub w komentarzach pod postem o kampanii. Najlepszych nagrodzimy.
Billboardy znajdziecie dosłownie na całym Pomorzu! Na alei Armii Krajowej i ulicy Kartuskiej w Gdańsku, Morskiej i Wiśniewskiego w Gdyni, ale też na ulicach Słupska, Wejherowa, Redy, Rumi, Tczewa, Człuchowa, Pierwoszyna, Rudna czy Przejazdowa. Plakaty są także w SKM i PKM.
„Zawsze blisko ludzi” – to hasło nowej kampanii wizerunkowej Radia Gdańsk, zaplanowanej na maj i czerwiec. W swoich działaniach promocyjnych publiczna rozgłośnia z Pomorza wykorzysta zarówno media tradycyjne, jak i nowe media.
PROSPOŁECZNA FUNKCJA ROZGŁOŚNI
Kampania koncentruje się na prospołecznej funkcji Radia Gdańsk jako nadawcy publicznego i regionalnego. – „Zawsze blisko ludzi” to hasło, które wyraża naczelną zasadę działania Radia Gdańsk, a jednocześnie motyw przewijający się we wszystkich typach audycji na naszej antenie. Od informacji, przez kulturę, edukację, naukę, zdrowie, aż po sport i muzykę. W kampanii wizerunkowej opartej o krótki komunikat nie sposób było szczegółowo przedstawić bogactwa naszej anteny. Wybraliśmy kilka reprezentatywnych audycji jako twórczą inspirację i hasło, które nas przedstawia. Radio Gdańsk pokazało przez lata, także ostatnie, że jest empatyczne, pomocne, użyteczne, skupione na potrzebach i działalności społecznościach lokalnych i wspólnocie regionalnej Pomorza. Po prostu warto nas słuchać, a od niedawna także oglądać – mówi Adam Chmielecki, prezes Radia Gdańsk.
Kampania ma charakter narracyjny. W pierwszej części kampanii, w maju, zostanie wykorzystany outdoor – kilkadziesiąt billboardów na całym Pomorzu oraz tradycyjne i elektroniczne postery w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kreacja opiera się na krótkich komunikatach odnoszących się do tradycyjnych pozdrowień, regionalnego, nadmorskiego charakteru rozgłośni oraz bezpiecznego korzystania z dróg i ścieżek rowerowych. W drugim etapie działań, w czerwcu, w miejsce dotychczasowych billboardów i plakatów pojawią się ich zmienione, uzupełnione wersje, domykające cały komunikat. Dopiero wówczas pojawią się nazwy kilku najbardziej rozpoznawalnych audycji Radia Gdańsk – interwencyjnych, drogowych i muzycznych – oraz hasło „Zawsze blisko ludzi”. Również w czerwcu pojawią się reklamy z tym samym komunikatem w wybranych portalach internetowych i serwisach społecznościowych oraz zostanie uruchomiona specjalna strona internetowa. W ten sposób, jak podkreślają autorzy kampanii, hasła z billboardów i plakatów staną się swoistym kluczem otwierającym na nowo świat Radia Gdańsk: pomocnych informacji, pozytywnego działania i dobrej muzyki.
UNIWERSALNE WARTOŚCI W DOBIE PANDEMII
– Nie ukrywam, że pewien wpływ na dobór haseł i kolorów miała sytuacja pandemiczna, z której, jak się wydaje, chyba na szczęście wychodzimy. Poprzez nasze komunikaty chcemy dodać mieszkańcom Pomorza otuchy i nadziei, przypomnieć, że nie są sami ze swoimi życiowymi sprawami. Jednocześnie chcemy wysłać impuls do wzmożonej życzliwości, empatii i wzajemnej uwagi, których po okresie pandemii nasze społeczeństwo na pewno potrzebuje. W ten sposób połączyliśmy to co uniwersalne w działalności Radia Gdańsk z tym, co dzieje się tu i teraz na naszych oczach. Wykorzystane hasła symbolicznie „wyciągają dłoń”, witają się z każdym zainteresowanym – dodaje Adam Chmielecki.
INSTYTUCJONALNY „ŚWIADEK HISTORII”
Jak dodają twórcy kampanii „Zawsze blisko ludzi”, ma ona przypomnieć, że gdańska rozgłośnia pozostaje do dyspozycji swoich słuchaczy. Ma także zaintrygować mieszkańców Pomorza, postawić ich przed świadomym i ponownym lub całkiem nowym wyborem częstotliwości radiowych, które znają od lat. Radio Gdańsk to instytucjonalny, największy w regionie „świadek historii”, zarówno sytuacji dnia codziennego, jak i wydarzeń niezwykłych, wyjątkowych. Dla wielu mieszkańców Pomorza bliskość z Radiem Gdańsk wiąże się z tą ciągłością historyczną od dekad.
Linia stylistyczna kampanii wykorzystuje obecny logotyp rozgłośni, jednocześnie wzbogacając dotychczasową identyfikację wizualną. Jak podkreślają twórcy kampanii, dobór haseł, typografia, kolorystyka oraz dynamika kompozycji stanowią kreatywne poszerzenie tożsamości wizualnej Radia Gdańsk, wyraźnie osadzonej w pomorskim krajobrazie. W ten sposób symbolicznie firma podkreśla, że jest dumna ze swojej historii, ale jednocześnie stale się rozwija.