Powstał Związek Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio. Przedstawiciele publicznych stacji radiowych przyjęli statut organizacji i wybrali jej władze. Przewodniczącym Rady Nadzorczej został Paweł Kwieciński z Polskiego Radia S.A. a członkami Mariusz Deckert z Polskiego Radia Lublin i Mariusz Bartkowicz z Polskiego Radia Kraków. Częścią organizacji jest też Radio Gdańsk, które reprezentuje jego prezes i redaktor naczelny Adam Chmielecki.
MOC Radio to organizacja, której zadaniem jest reprezentowanie interesów radiowej części rynku w pracach nad nowym jednoźródłowym badaniem mediów elektronicznych oraz promowanie radia jako formy komunikacji społecznej.
Inicjatorzy podkreślają, że każdy nadawca radiowy, niezależnie od formy własności czy charakteru programu, może się przyłączyć do organizacji. – Będziemy zabiegać o przyłączenie się do naszej działalności wszystkich polskich nadawców radiowych, którzy chcą budować siłę radia w komunikacji społecznej. Jest to rola często niedoceniana między innymi poprzez brak uznawanych powszechnie, rzetelnych i szeroko prowadzonych badań. Będziemy nasze stanowisko prezentować kolegom z rozgłośni komercyjnych, społecznych i religijnych, zachęcając ich do wspólnej pracy – powiedział Polskiemu Radiu 24 Paweł Kwieciński, przewodniczący Rady Nadzorczej nowego związku, dyrektor Biura Programowego Polskiego Radia S.A.
OTWARTA, TRANSPARENTNA FORMUŁA
Zdaniem przedstawicieli nadawców publicznych formuła nowej organizacji pokazuje, że jej celem jest wsparcie solidnych i rzetelnych badań, których wyniki będą wspólną walutą dla całego rynku, a nie gwarantem interesów jego wybranego segmentu.
– Zapraszamy więc wszystkich nadawców radiowych do Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio. Związek posiada otwartą formułę, a jego członkami mogą być wszyscy nadawcy radiowi, posiadający koncesję do nadawania naziemnego analogowego i cyfrowego – mówił z kolei dla Radia Dla Ciebie Paweł Paluch, przedstawiciel Rozgłośni Regionalnych Polskiego Radia i prezes zarządu Audytorium 17, które reprezentuje rozgłośnie regionalne na ogólnopolskim rynku reklamowym.
TRZECI REPREZENTANT UCZESTNIKÓW RYNKU
Organizacja jest trzecim reprezentantem uczestników rynku, który powstał w celu stworzenia nowych badań. Wcześniej powołano koalicję „Marketerzy dla lepszych badań” oraz Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych „MOC TV”.
Prace nad jednoźródłowymi, pasywnymi badaniami mediów elektronicznych zostały zainicjowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, w celu stworzenia pomiaru, który w obiektywny sposób ukazywał by słuchalność stacji radiowych (w chwili obecnej prowadzone są badania oparte wyłącznie na deklaracjach respondentów), oglądalność telewizji i użytkowanie portali internetowych.