Turysto, szanuj Sopot. W mieście wywieszono plakaty

W Sopocie wywieszono plakaty, które mają za zadanie przypominać turystom o zasadach zachowania. Prowadzona jest kampania „Stop golasom na ulicy”, ale miasto zwraca uwagę też na to, by dbać o czystość, prawidłowe parkowanie, czy spokój sąsiadów.

Okazuje się że choć większość turystów stosuje się do powszechnych zasad savoir-vivre, wciąż funkcjonuje spora grupa osób, które wydają się nimi nie przejmować.

– To taki savoir-vivre turysty i apel o odpowiednie zachowanie podczas pobytu w naszym mieście – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu. – Bardzo chcielibyśmy nie musieć prowadzić takich kampanii, ale rzeczywistość pokazuje, że jako społeczeństwo tę lekcję musimy jeszcze odrobić. Większość turystów zachowuje się zgodnie z zasadami życia społecznego. Niektórzy jednak wyjeżdżając na wakacje zapominają, że za ścianą wynajętego mieszkania często mieszka sopocka rodzina, która w swoim własnym mieszkaniu chciałaby po prostu odpocząć. Zdarza się również niszczenie części wspólnych czy niesegregowanie śmieci. Jednym z największych problemów jest parkowanie poza miejscami wyznaczonymi, które bardzo utrudnia życie mieszkańcom. Z tym, każdego sezonu, walczy sopocka Straż Miejska – dodaje wiceprezydentka Sopotu.

KAMPANIA W WIELU MIEJSCACH

Plakaty przekazano również spółdzielniom mieszkaniowym. Jeśli ktoś reprezentuje wspólnotę mieszkaniową lub po prostu chce powiesić plakat w swoim bloku, może odebrać go z Informacji Turystycznej na Placu Zdrojowym 2 albo przy ulicy Dworcowej 4.

W tym roku w ramach kampanii powstała animacja. Będzie ona wyświetlana na ekranach informatów, w punktach sopockiej Informacji Turystycznej, ale również na lotnisku w Gdańsku. Dodatkowo udostępniona zostanie przy okazji seansów Kina Letniego w Sopocie, w Zakopanem, Giżycku oraz na statkach Żeglugi Mazurskiej.

Kampania „Turysto szanuj Sopot” została zapoczątkowana w 2018 roku.

STOP GOLASOM

Miasto kontynuuje również kampanię „Stop golasom na ulicy”. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na niestosowne zachowania osób, które poruszają się po przestrzeni miejskiej w strojach plażowych. Organizatorzy wskazują, że nie należy przychodzić tak ubranym do restauracji czy sklepu. W ramach akcji, na terenie miasta, również w witrynach lokali, pojawiły się plakaty oraz naklejki z hasłem kampanii. Przypominają one o konieczności ubrania się przed skorzystaniem z usług. Do akcji dołączyła większość sopockich przedsiębiorców. To szósta edycja tej kampanii.

– Od początku kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem sopockich przedsiębiorców. Okazało się, że również oni mieli problem z gośćmi wchodzącymi w strojach kąpielowych do restauracji – mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. – Większość przedsiębiorców wywiesza w witrynach naklejki z hasłem „Nieubranych klientów nie obsługujemy”. Akcja jest skuteczna, bo liczba osób w strojach plażowych na ulicach Sopotu wyraźnie zmalała – dodała.

 

ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj