Licytując obraz, można wspomóc Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Fundacja chce wybudować profesjonalne call center

246215771 1208837372959540 505291574821253416 n1

W najbliższy piątek odbędzie się specjalna aukcja obrazów z kolekcji „sztuka dostrzegania”. Jednym z beneficjentów akcji charytatywnej ma być Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, prowadząca Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, która chce zbudować profesjonalne call center. W audycji „Więcej Serca, Mniej Barier” Magda Szpiner rozmawiała z psycholożką fundacji Michaliną Kulczykowską.

– Jest to unikalna kolekcja 30 obrazów, na których można zobaczyć 30 znanych osobowości świata kultury, sportu, biznesu. Są to obrazy namalowane przez Michała Zaborowskiego i będzie je można wylicytować, decydując, na którą organizację przekażemy fundusze. Biorą w tym udział cztery organizacje, w tym nasza. Zachęcamy, żeby przekazać pieniądze na telefon zaufania – mówiła Michalina Kulczykowska. – Robocze call center mamy, ale dążymy do tego, żeby to sprofesjonalizować. Telefon zaufania działa już prawie od 13 lat, od 2020 roku nasz telefon funkcjonuje całą dobę, w każdy dzień w roku – dodawała. 

Psycholożka odniosła się do zatrważających danych, które mówią, że ponad 40 procent dzieci doświadcza przemocy ze strony dorosłych, 16 procent nastolatków się okalecza, a 7 procent nie ma obok siebie nikogo, komu mogliby zaufać. Michalina Kulczykowska mówiła o tym, w jakich sprawach najczęściej dzwonią młode osoby.

– Najczęściej dzwonią z problemami dotyczącymi zdrowia psychicznego. Na drugim miejscu jest przemoc domowa, cyberprzemoc, przemoc rówieśnicza. To są tematy poruszane najczęściej, ale w telefonie zaufania można porozmawiać absolutnie o wszystkim. Chcemy zapobiegać poczuciu samotności, które jest obecne wśród dzieci i młodzieży – zaznaczała psycholożka.
 

W programie rozmawialiśmy także z Kubą Popławskim, trenerem crossfitu, pomysłodawca i autorem kalendarza Power of Community 2022 i Michałem Karmowskim, sportowcem, influencerem i aktorem.

 

 

(Autor zdjęcia tytułowego: Agencja KFP/Mateusz Ochocki)

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj