W sklepach często dochodzi do oszustw. Jakie konsekwencje grożą klientowi, który próbuje zapłacić za coś mniej niż powinien?

„Twoje prawo” to także prawo sprzedawcy czy właściciela sklepu. Zdarza się, zwłaszcza w dużych sieciach handlowych, w których są kasy samoobsługowe, że klient próbuje za rzecz zapłacić niższą kwotę niż powinien.

Sposoby na to są różne, najczęściej jednak nabywca skanuje kod innego, tańszego produktu, a ten właściwy, za który rzecz jasna nie chce zapłacić, wkłada do swojego koszyka. Tak było w przypadku pana, który kupując odkurzacz zeskanował kod cebuli. W efekcie na kasie zamiast 500 złotych pojawiło się 16. Co dzieje się w takiej sytuacji i jakie konsekwencje nam grożą, wyjaśniła sędzia Joanna Hetnarowicz-Sikora.

W audycji mowa była także o poważnym błędzie w oznakowaniu. Pomylono etykiety na piwie. Miało być bezalkoholowe, było z procentami. Pomyłka mogła wiele kosztować konsumentów, którzy uwierzyli, że piją piwo bezalkoholowe. Jeśli byli przekonani o tym, że mogą bezpiecznie po nim prowadzić pojazdy mechaniczne, w czasie kontroli drogowej mogła ich czekać bardzo nieprzyjemna niespodzianka. Mecenas wyjaśniła, czy w takiej sytuacji kierowca ponosi karę.

 

(Fot. Pixabay)

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj