PKP PLK wydłużyły do połowy kwietnia czas na składanie ofert na przeprowadzenie modernizacji stacji kolejowej w Słupsku.
Powód wydłużenie terminu spowodowało rozpatrzenie przez Krajowa Izbę Odwoławczą protestów wykonawców do pierwszego przetargu. Wnioski i protesty zostały przez KIO umorzone lub odrzucone – mówi Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.
Modernizacja obejmuje siedmiokilometrowy odcinek linii 202, podwyższenie peronów oraz budowę nowego centrum sterowania ruchem. Powstanie także nowy, dwutorowy most na rzece Słupi oraz drugi peron w Kobylnicy a także przejście podziemne pod torami oraz trzeci peron. Będzie też aktywna informacja pasażerska. Przebudowa zachowa dotychczasowy, historyczny charakter stacji w Słupsku. Chodzi o kioski na peronach oraz wiaty na peronach. W sumie przebudowanych ma być dwanaście obiektów inżynieryjnych ułatwiających wjazd na stację w Słupsku od strony Trójmiasta i Szczecina.
Nieoficjalnie koszt inwestycji jest szacowany na kilkaset milionów złotych. Prace mają zostać wykonane w terminie 36 miesięcy.
Przemysław Woś/kan