Strony internetowe nie mają jedynie być i dobrze wyglądać. Najczęściej tworzone są po to, by generowały ruch. Jeśli konkretna strona jest sklepem internetowym, każdy właściciel chce, aby przychody rosły, a strona sama w sobie odpowiadała na zapytania stawiane wyszukiwarce Google. To wiąże się z tym, iż strona powinna wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Audyt strony internetowej to sposób na to, by dowiedzieć się, jak strona prosperuje, gdzie się znajduje i czy jest w stanie generować dochód.
Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO strony internetowej to analiza danej strony, która uwzględnia wszelkie czynniki mające wpływ na pozycjonowanie. Audyt SEO pozwala na sprawdzenie wszelkich parametrów, jakimi może pochwalić się witryna oraz ocenę jej potencjału. Podczas wykonywania audytu SEO sprawdza się treści oraz frazy kluczowe, jakie umieszczane są na danej stronie. Szybkość ładowania strony, wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania Google, optymalizacja strony technicznej – te wszystkie aspekty są niezwykle istotne, a dzięki audytowi można je pozyskać. Wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem i optymalizacją, oferuje darmowy audyt SEO i to online. Jeśli chcesz, aby dana firma zajęła się analizą strony internetowej, wystarczy pokusić się o audyt SEO akurat u nich!
Jakie korzyści płyną z przeprowadzenia audytu SEO?
Badanie strony internetowej, czyli audyt, to możliwość zebrania wielu cennych informacji na jej temat. Do wykonania audytu potrzebny jest adres strony internetowej. Szczegółowy audyt SEO online to m.in.:
- Sprawdzenie strony pod kątem optymalizacji technicznej – on-page,
- Dogłębna analiza kondycji strony – np. szybkości ładowania, dostosowania do urządzeń mobilnych,
- Sprawdzenie optymalizacji treści,
- Analiza linkowania zewnętrznego i wewnętrznego,
- Uzyskanie informacji na temat aktualnej widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania Google,
- Wstęp do działań mających na celu poprawę rankingu ocenianej witryny dla najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych.
Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO online?
Są w biznesie takie sytuacje, kiedy widzimy doskonale, że potrzebne są zmiany i ulepszenia. Do wykonania audytu SEO warto się zmotywować, jeśli chcesz wiedzieć, czy:
- Twoja strona internetowa wypada dobrze względem marek konkurencyjnych,
- Twój serwis posiada podstawowe zmiany pod kątem pozycjonowania,
- Wprowadzone wcześniej zmiany SEO dały jakieś pozytywne efekty, czy należy jeszcze cos poprawić?
- Witryna nie posiada krytycznych błędów pod kątem pozycjonowania – np. czy nie jest całkowicie zablokowana dla robotów sieciowych.
Małe i duże firmy chcą, aby ich strona internetowa widniała wysoko w wyszukiwarkach internetowych. Najkorzystniejsza opcja jest wtedy, kiedy dana strona znajduje się w TOP 10. Warto mieć też na uwadze, że obecnie prawie każda firma przeprowadza audyty i nieustannie ulepsza swoje strony www, a jednorazowe działania mogą przynieść efekt jedynie na chwilę. Trzeba także zdawać sobie sprawę, że w wielu popularnych branżach konkurencja cały czas intensywnie działa w zakresie pozycjonowania swoich witryn.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej, na temat pozycjonowania w Gdańsku i nie tylko, koniecznie odwiedź stronę: https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-gdansk.html.
artykuł sponsorowany