Czy warto udostępniać w sklepie internetowym wiele metod płatności?

Rynek e-commerce jest niezwykle wymagający – aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto zapewnić użytkownikom m.in. jak najlepsze doświadczenie związane z procesem zakupowym. Ważnym elementem tego procesu będą obsługiwane przez sklep metody płatności. Które z nich warto wdrożyć w sklepie internetowym?

Porzucone koszyki – jeden z największych problemów w sklepach online

Na początek warto przytoczyć pewną istotną statystykę: według różnych źródeł między 60% a nawet 80% wizyt w sklepach online kończy się tzw. porzuceniem koszyka. Co to oznacza? Mowa o sytuacji, w której klient dodał już pewne produkty do koszyka, jednak zrezygnował ze sfinalizowania transakcji przed dokonaniem płatności. Jest to po części wynik sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z tego typu stron – wiele osób przegląda dostępne produkty i porównuje ich cenę w innych sklepach, zanim podejmą ostateczną decyzję. Niekiedy jednak powodem porzucenia koszyka są problemy związane z obsługą samej witryny. Mogą one dotyczyć właśnie m.in. braku obsługi różnorodnych metod płatności. Wyniki ankiety Instytutu Baymard podają, że jest to główny argument przy porzucaniu koszyka w aż 9% przypadków. Oznacza to, że bez odpowiedniego podejścia do tej kwestii można stracić nawet jedną dziesiątą potencjalnych klientów.

Wiele metod płatności w sklepie internetowym – czy warto?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy spojrzeć na przytoczone wyżej dane. Wniosek jest prosty – im więcej metod płatności udostępniamy, tym większa szansa, że klienci faktycznie będą chcieli dokonać zakupu na stronie. Nawet jeśli dana osoba jest w stanie zapłacić poprzez tradycyjny przelew, możliwe, że inna metoda płatności – taka jak na przykład płatność kartą – będzie po prostu wygodniejsza.

Jakie metody płatności można wprowadzić w sklepie online?

Jedną z najbardziej podstawowych metod płatności, jakie są wykorzystywane w sklepach internetowych, jest wspomniany wyżej tradycyjny przelew bankowy. Jest to jednak rozwiązanie, które ma sporo minusów – to między innymi długi czas przetwarzania transakcji, a także niski poziom wygody związany z koniecznością skopiowania lub przepisania wszystkich informacji.

Z tego względu częstszym wyborem są systemy płatności online, które pozwalają na sprawną integrację z bankami oraz rozwiązaniami takimi jak Google Pay, Apple Pay czy BLIK. Takie rozwiązania oferuje między innymi największy w Europie Środkowo-Wschodniej agent rozliczeniowy – eService.

W wielu sklepach internetowych można również spotkać się z opcją zapłaty kartą płatniczą lub zapłatą przy odbiorze. Warto zaznaczyć, że preferencje klientów z różnych krajów mogą się różnić – to kolejny argument, by wprowadzić jak najwięcej metod płatności.

artykuł sponsorowany

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj