Profesjonalne nagłośnienie, oświetlenie i scenografia, a do tego musical warszawskiego Teatru Buffo. Tak zapowiada się zbliżająca się premiera spektaklu, który powstał w oparciu o jedną z najsłynniejszych sztuk Wiliama Szekspira. Przedstawienie przygotowują… uczniowie Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Lęborku. Młodzi ludzie wystąpili do Studia Teatru Buffo w Warszawie, bo chcieli uzyskać zgodę na wystawienie „Romea i Juli”, które stworzyli Janusz Józefowicz (scenariusz) i Janusz Stokłosa (muzyka). Dzięki przychylności dyrektora artystycznego sceny i jednocześnie reżysera musicalu J. Józefowicza otrzymali oryginalny scenariusz.
Gimnazjaliści wcielają się w rolę aktorów, co daje im możliwość wyrażenia swoich emocji poprzez artystyczne środki ekspresji, powiedzenia tego, co dla niej jest ważne. Młodzi ludzie wcześniej wystawili już pięć przedstawień, w tym musical „Dzieci ulicy”. Szkoła została wyróżniona za ten ostatni spektakl w V konkursie Ministra Edukacji Narodowej „Otwarta Szkoła” zajmując II miejsce.
https://www.youtube.com/watch?v=kSxA4julGKg
Teraz gimnazjaliści pokażą uwspółcześnioną wersję „Romea i Julii”. Systematyczne próby odbywają się już od października ubiegłego roku. Młodzi aktorzy musical Teatru Buffo wzbogacili własnymi tekstami, muzyką i piosenkami. – Chcielibyśmy, aby właśnie ten musical, z oryginalnym scenariuszem, był przygotowany profesjonalnie pod względem nagłośnienia, oświetlenia i scenografii – zapowiada jedna z koordynatorek projektu Natalia Zarańska. Powstał także film promujący spektakl, który można zobaczyć poniżej.
Premiera musicalu odbędzie się 27 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Teatru, o godz. 19:00 w auli Zespołu Szkół Mechaniczno – Informatycznych przy ul. Marcinkowskiego 1 w Lęborku. Spektakl zostanie wystawiony sześciokrotnie: m.in. dla uczniów lęborskich szkół i dla mieszkańców Lęborka.
Przedstawienie muzyczne „Romeo i Julia” powstaje w ramach projektu profilaktycznego „Posłuchaj mnie”. Jego celem jest m.in. przeciwdziałanie i wyeliminowanie niepożądanych zachowań młodzieży poprzez konstruktywne, a zarazem atrakcyjne dla młodego człowieka alternatywy oraz zachęcenie do świadomego działania na rzecz innych uczniów i społeczności lokalnej.