Uniwersytet Pomorski w Słupsku zmienia się wizualnie. Nowe logo, strona internetowa i gadżety to tylko część z proponowanych przemian. W poniedziałek, 19 czerwca zaprezentowano nową odsłonę identyfikacji wizualnej.
Trwa proces rebrandingu słupskiej uczelni, która z pierwszym dniem czerwca została przekształcona z akademii na uniwersytet. W poniedziałek zaprezentowano nowe logo Uniwersytetu Pomorskiego, które nawiązuje do wieży głównego budynku uniwersyteckiego przy ulicy Bohaterów Westerplatte 64. Zaprezentowano też uroczysty znak z charakterystycznym gryfem i części identyfikacji wizualnej uczelni.
– Spotykamy się w miejscu, które jeszcze w latach 70. było Wyższą Szkołą Nauczycielską – podkreśla prof. Zbigniew Osadowski, rektor Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku. – Dziś jesteśmy uniwersytetem i nie jest to tylko zmiana nazwy, ale też sposobu nauczania, oferty dydaktycznej, organizacji i struktur. Również zmiana wizualna dotycząca procesów komunikacji. Z przyjemnością powierzyliśmy to zadanie ponownie Rio Creativo. To ten zespół był odpowiedzialny za rebranding Akademii Pomorskiej sześć lat temu. Wierzymy, że nowa odsłona jest odpowiedzią na potrzeby Uniwersytetu Pomorskiego teraz i w przyszłości.
Jak podkreśla Marcin Zgórski z Rio Creativo, tym razem proces zmiany wizerunkowej jest o wiele bardziej złożony i pogłębiony. Prace zostały poprzedzone spotkaniami z władzami uczelni, instytutami, studentami i innymi jednostkami funkcjonującymi w ramach struktury uniwersyteckiej.
– W fazie przygotowań przeprowadziliśmy też ankiety wśród studentów i pracowników uczelni oraz specjalne warsztaty strategiczne – wylicza Marcin Zgórski. – Wszystko to pozwoliło zebrać informacje, które finalnie przekładają się na konkretne narzędzia do komunikacji.
W dalszym ciągu trwają prace projektowe i koncepcyjno-strategiczne. Ich pełny efekt będzie można zobaczyć w ciągu najbliższych miesięcy.
Posłuchaj audycji:
Joanna Merecka-Łotysz/ar