Szkoła inna niż wymarzona to nie koniec świata. Jak pomóc w pogodzeniu się z „porażką”?

Katarzyna Gajewska
Katarzyna Gajewska (fot. Radio Gdańsk/Joanna Merecka-Łotysz)

W poniedziałki o godzinie 7:20, a także po 14:30 na antenie Studia Słupsk dyskutujemy o tym, jak wrócić do formy po chorobach i urazach. W audycji „Na Zdrowie” nasi goście – lekarze i fizjoterapeuci – odpowiadają na pytania dotyczące najczęstszych dolegliwości, podpowiadają, jak wyleczyć się w domowych warunkach i zachęcają do udziału w nowych, ciekawych projektach.

Gościem dzisiejszej audycji była psycholog Katarzyna Gajewska. Na naszej antenie wskazywała, jak radzić sobie z „porażką” u dzieci i nastolatków, tłumacząc, jak wspierać dziecko, a czego unikać w rozmowach z nim.

– Przede wszystkim należy słuchać i tłumaczyć, ale nie bagatelizować, nie używać sformułowań „a nie mówiłam, nie mówiłem” czy „mogłeś, mogłaś się uczyć”. Rodzic powinien także unikać słowa „porażka”. Dorosły jest po to, aby wspierać i pokazywać inne możliwości, a w przypadku niedostania się na wymarzony przez dziecko kierunek studiów czy szkoły skorzystać ze wszystkich możliwych narzędzi, aby pomóc młodemu człowiekowi w jego działaniach – wskazywała.

Posłuchaj całej rozmowy:

Joanna Merecka-Łotysz/MarWer

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj