Trwa budowa trasy S6 na odcinku od istniejącej Trasy Kaszubskiej do Leśnic. 22-kilometrowy fragment ekspresówki omija Lębork od południa. W toku są roboty ziemne. Postępują prace związane z budową obiektów inżynierskich.
Największa inwestycja drogowa w okolicach Lęborka w toku – na budowie odcinka S6 między Bożympolem Wielkim a Leśnicami trwają roboty ziemne oraz te związane z budową przyczółków pod przyszłe wiadukty i przejścia dla zwierząt.
Największy tego typu obiekt przeprowadzi przyszłą ekspresową S6 nad linią kolejową nr 237 i drogą wojewódzką 214. Każde z dwóch przęseł tego wiaduktu będzie mieć aż 37 metrów.
– Zaawansowanie prac wynosi 20 proc. – mówi Wojciech Kołacki, dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy, czyli firmy Budimex. – Prowadzimy roboty na 20 obiektach z 26. Termin zakończenia to 7 października 2025 roku.
Wykonywany przez Budimex odcinek S6 od węzła w Bożympolu Wielkim biegnie wzdłuż linii kolejowej 202, żeby przed Mostami skręcić na południe. Dalej przyszła trasa ekspresowa przecina wzniesienia i tamtejsze lasy. Pod S6 wycięto tu około 100 ha. Co więcej, to w tym miejscu trzeba wykonać około 30-metrowy wykop, który zniweluje różnice wysokości. Ziemia i pozyskane w ten sposób kruszywa to podstawa układanej podbudowy, szczególnie na fragmencie od Lęborka do Bożegopola Wielkiego.
Zgodnie z planami trasa będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Budimex wybuduje też węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce. Powiększy się również istniejący węzeł w Bożympolu Wielkim. Koszt przekroczy 716 milionów złotych.
Alek Radomski