Wyraźny monitoring zarejestrował sprawców, którzy odcumowali kuter, a z portu zachodniego zniknęły stare garaże. Pojawiło się 50 kontenerów magazynowych na sprzęt rybacki, specjalistyczna łódź, ciągnik i mogilna zapora.
Zarząd Portu Morskiego w Ustce kończy projekt, który ma znacznie poprawić funkcjonowanie portu, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa.
Zainstalowany monitoring zdążył już sprawdzić: dzięki nagraniom ujęto sprawców chuligańskiego wybryku – odcumowania jednego z kutrów w porcie wschodnim. Z kolei z portu zachodniego zniknęły stare garaże, a po wyremontowaniu nawierzchni, postawiono 50 kontenerów magazynowych na sprzęt rybacki. Natomiast wschodnia strona portu została wyposażona w system kontroli dostępu, gdzie pojawiły się szlabany.
– W celu usuwania i zapobiegania skażeń wód substancjami ropopochodnymi zakupiony został ciągnik rolniczy wraz z przyczepą samozaładowczą, elektryczny pojazd inspekcyjny do przewozu małego zbiornika na wody zaolejone i agregat prądotwórczy do awaryjnego zasilania instalacji portowych – wylicza Eliza Mordal, rzecznik Urzędu Miejskiego w Słupsku. – Jest też specjalistyczna łódź do rozstawiania komponentów zapory przeciwolejowej oraz do usuwania z powierzchni wody zanieczyszczeń, mobilna zapora przeciwolejowa do zamontowania na samochodzie i na łodzi oraz skimer pływający do zbierania zanieczyszczeń powierzchniowych z wody.
Co ważne, portowy ciągnik został dodatkowo wyposażony w pług oraz piaskarko-solarkę, które wspomogą dbanie o nawierzchnie w okresie zimowym.
Całkowity koszt operacji: 6 810 822,75 zł. Dofinansowanie pochodzi ze środków UE, Program Operacyjny „Rybactwo i Morze”.
RG