Testujemy BMW Active Tourer

BMW serii 2 Active Tourer to auto dość nietypowe w bawarskiej rodzinie. Po pierwsze jest minivanem. Po drugie odpycha się na drodze jedynie dzięki przedniej osi. Nikt jednak nie powiedział, że na rynku aut MPV nie potrzeba jakości premium!
Auto z zewnątrz wygląda jak…BMW 🙂 Zadziorny grill z przodu, przyciągające spojrzenia tylne światła. I ku zaskoczeniu, czego nie widać na prospektach, dynamiczna sylwetka! Przeznaczenie zdradzają jednak wymiary dwójki. Ma ponad 4 metry długości, 1,8m szerokości oraz ponad 1,5m wysokości. Rozstaw osi to ponad 2,6m. Co do jakości wykonania wnętrza należy napisać krótko – perfekcyjna. Połączenie miękkich plastików z przeszytą skórą wygląda fenomenalnie i klasycznie zarazem. Fantastyczne jest też wyciszenie auta. Przy wyższych prędkościach do naszych uszu dociera jedynie delikatny szum.Przesuwana i składana tylna kanapa spodoba tym, którzy spędzają czas aktywnie i potrzebują jeszcze większego niż 468 litrowego bagażnika. Wewnątrz siedzimy dość wysoko, co nie pozwala zapomnieć o tym, że mamy do czynienia z autem rodzinnym. Wszystko to jednak rekompensuje jazda. Wielowahaczowe zawieszenie robi swoje. Radość z jazdy uzupełniają takie systemy jak asystent pasa ruchu, jazdy w korku czy parkowania.

Dobrą dynamikę dwójce zapewnia nawet najmniejszy, trzycylindowy silnik 1,5 o mocy 136 KM. Setkę osiąga w 9,3 sekundy. Dwulitrówce ten sam sprint zajmuje 6,6 sekundy co jest już bardzo dobrym wynikiem jak na minivana. Trzecim w gamie jest dwulitrowy diesel o mocy 150 KM. W drodze są też dwa dodatkowe diesle. Dla ortodoksyjnych miłośników marki dobrą informacją będzie, ta że od listopada w cenniku pojawi się wersja z napędem na cztery koła xDrive.

Cennik BMW 2 Active Tourer zaczyna się o 108 tysięcy złotych a kończy na ponad 160… To nie prawda, że 2 Active Tourer jest ponurym i praktycznym autem rodzinnym!

Samochód do testów użyczyła firma BMW Zdunek.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj