Parlament Europejski zatwierdził przepisy w sprawie prawa konsumentów do naprawy produktów. Producenci mają oferować szybkie i korzystne cenowo naprawy urządzeń. Towary, które wymagają naprawy w okresie gwarancji, zostaną objęte dodatkowym rocznym okresem gwarancji. W audycji „Ludzie i Pieniądze” Iwona Wysocka poprosiła o ocenę zmiany Roberta Raszczyka, dyrektora Brands Polska, i Szczepana Sakowicza, członka zarządu Kainos.
Szczepan Sakowicz stwierdził, że „zmiana idzie w dobrym kierunku”. – Unia Europejska wymaga, że jak w cywilizowanym świecie kupisz pralkę, to ona, jak kiedyś, podziała przez dwadzieścia, trzydzieści czy czterdzieści lat, a nie przez dwa lata. Myślę, że to zmiana w dobrym kierunku – stwierdził.
– Miejmy nadzieję, że jakość produktów również się polepszy, że nie będzie tak, jak teraz, że płacimy za coś, używamy tego przez dwa lata i jesteśmy sterowani, żeby chcieć nowej wersji produktu, lecz że będziemy stawiać raczej na jakość. Zapłacimy troszeczkę więcej, ale będziemy używać tego sprzętu trochę dłużej – dodał Robert Raszczyk.
W myśl unijnych przepisów po upływie gwarancji producent musi naprawić produkt za rozsądną cenę i w rozsądnym terminie. Konsumenci mają mieć dostęp do części zamiennych.
Posłuchaj całej audycji:
MarWer