Przerwa w dostawie ciepła z powodu remontu mostu Siennickiego. Miasto udostępni grzejniki

Z uwagi na remont mostu Siennickiego, cześć dzielnic straci dostawy ciepła (fot. Radio Gdańsk/Oskar Bąk/pixabay.com)

Mieszkańcy Przeróbki i Stogów muszą spodziewać się dwóch przerw w dostawie ciepła i ciepłej wody z miejskiej sieci. To w związku z remontem mostu Siennickiego, którego pogarszający się stan wymaga przełożenia sieci ciepłowniczej biegnącej pod konstrukcją mostu – poinformowało Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. Na okres przerw w dostawach przedsiębiorstwo zamierza udostępniać gdańszczanom grzejniki elektryczne.

Pierwsza z zapowiadanych przerw rozpocznie się w środę 15 stycznia o godzinie 22:30 i obejmie mieszkańców dzielnic Przeróbka i Stogi. Druga przerwa nastąpi w terminie do trzech tygodni od pierwszej.

– Przerwa rozpocznie się w środę 15 stycznia po tzw. piku wieczornym, czyli o 22:30. Szacujemy, że prace potrwają do godzin nocnych w czwartek. Zrobimy wszystko, by wykonać je możliwie jak najszybciej. Jest to pierwsza z dwóch planowanych przerw związanych ze stanem technicznym Mostu Siennickiego – tłumaczy Jadwiga Grabowska, rzeczniczka prasowa w Grupie GPEC.

WYPOŻYCZALNIA FARELEK

Przerwa związana jest z przełożeniem ciepłociągu spod mostu na jego powierzchnię. Ma to zmniejszyć ryzyko uszkodzenia sieci ciepłowniczej z powodu degradacji Mostu Siennickiego.

– Jest to działanie prewencyjne. Robimy wszystko, by zapewnić mieszkańcom bezpieczne dostawy ciepła i ciepłej wody, stąd decyzja o niezwłocznym rozpoczęciu prac. Staramy się jednak pomóc przetrwać ten trudny czas. Na okres obu przerw udostępnimy mieszkańcom i placówkom edukacyjnym grzejniki i farelki elektryczne – dodaje Jadwiga Grabowska.

Mieszkańcy mogą skorzystać z dwóch wypożyczalni zlokalizowanych w:

  • bibliotece Przeróbka ul. Kryniczna 20,
  • bibliotece Stogi ul. Szpaki 1.

Wypożyczalnie będą czynne we wtorek 14 stycznia oraz w środę 15 stycznia w godzinach 8:00-12:00 oraz 16:00-19:00. Należy zabrać ze sobą jedynie dowód osobisty, sprzęt będzie udostępniany za darmo.

MASZ PYTANIA?

Na wypadek pojawienia się pytań dotyczących przerwy przedsiębiorstwo zachęca do kontaktu z administratorami budynków lub Biurem Obsługi Klienta GPEC pod numerem telefonu 58 52 435 80 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: bok@gpec.pl. Szczegółowy wykaz adresów objętych przerwą w dostawach ciepła i ciepłej wody znajduje się na https://grupagpec.pl/przerwy-w-dostawie/

Czytaj także:

oprac. puch

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj