Edukacja cyfrowa w całej Polsce. Kampania społeczna „W cyfrowym świecie” ponownie w Radiu Gdańsk

Celem kampanii "W cyfrowym świecie" jest edukowanie słuchaczy, jak świadomie korzystać z nowoczesnych technologii (fot. Freepik)

Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z rozgłośniami regionalnymi Polskiego Radia rozpoczyna drugą odsłonę kampanii społecznej pod nazwą „W cyfrowym świecie”. Jej celem jest edukowanie słuchaczy, jak świadomie korzystać z nowoczesnych technologii oraz e-usług publicznych. Audycje będą emitowane od 17 marca do 23 czerwca 2025 roku.

Pierwsza odsłona kampanii była odpowiedzią na rosnącą potrzebę zwiększenia wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z internetu, ochrony prywatności online, obsługi aplikacji internetowych oraz załatwiania spraw urzędowych przez internet. Druga część kampanii realizuje te same cele, rozwijając wątki poruszone w poprzedniej odsłonie i oferując możliwość szerszego omówienia wyzwań, jakie stawia przed nami cyfrowa rzeczywistość. Tym razem jednak przekaz audycji będzie w pełni dostosowany do grupy seniorów.

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE BLIŻEJ LUDZI

Audycje radiowe kampanii skierowane są szczególnie do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się niedostępne. Audycje zostaną przygotowane w przystępny sposób, aby każdy, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii, mógł skorzystać z solidnej dawki wiedzy.

– Regionalne rozgłośnie Polskiego Radia to bardzo ważne medium, pozwalające dotrzeć do szerokich grup słuchaczy. Mamy nadzieję, że kolejny cykl audycji z wartościowymi treściami przełoży się na podniesienie kompetencji cyfrowych Polaków. To kolejny krok w długiej drodze, jaką jest walka z wykluczeniem cyfrowym – podkreślił minister Paweł Olszewski.

(graf. Ministerstwo Cyfryzacji)

PRAKTYCZNE PORADY

W audycjach pojawią się porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych, zakupów internetowych oraz nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Eksperci podzielą się wskazówkami, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Omówione zostaną również aktualne wyzwania, takie jak dezinformacja, dostępność cyfrowa oraz rola kobiet w branży IT.

Dla rodziców i seniorów zaplanowane są audycje dostosowane do ich potrzeb. Kampania ma na celu podkreślenie, że rozwijanie kompetencji cyfrowych jest procesem trwającym przez całe życie i w obliczu szybkiego postępu technologicznego każdy z nas powinien czuć się pewnie w cyfrowym świecie.

Jednym z elementów kampanii jest promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Słuchacze dowiedzą się, jakie sprawy urzędowe można załatwiać online, oraz jak skorzystać z tych usług. Audycje będą zawierały informacje o nowych funkcjach zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, takich jak możliwość zastrzegania numeru PESEL czy funkcja „Bezpiecznie w sieci”, która pozwala na zgłaszanie cyberzagrożeń.

FINANSOWANIE KAMPANII Z KPO

Kampania „W cyfrowym świecie” jest częścią Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej aktualnych informacji na temat rozwoju kompetencji cyfrowych można znaleźć >>>TUTAJ.

Kampania realizowana jest zgodnie z założeniami Krajowego Planu Odbudowy, a jej finansowanie pochodzi ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Next Generation EU”. Jest ona w pełni finansowana ze środków przeznaczonych na realizację inwestycji „eKompetencje” w ramach Komponentu „Transformacja cyfrowa” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Audycji „W cyfrowym świecie” w Radiu Gdańsk można posłuchać >>>TUTAJ.

oprac. mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj