Polo to absolutny klasyk segmentu B. Dziś także jubilat, ponieważ mały VW obchodzi właśnie 40 rocznicę swoich urodzin. Przez te lata sprzedało się ponad 9 milionów popularnych „Polówek”. Obecnie sprzedawana jest V generacja samochodu. W 2014 Polo przeszło facelifting, dzięki czemu jeszcze bardziej upodobniło się do większego rodzeństwa. Przednie światła, atrapa chłodnicy, dolna część zderzaka – wszystko to niemal miniatura tych jakie widujemy w Golfie lub Passacie.
Nietypowy w tym segmencie jest też materiał z jakiego wykonano kokpit. Choć wygląda jak typowy twardy plastik, w praktyce jest elastycznym tworzywem sztucznym. Polo to też auto dość praktyczne. 280-litrowy bagażnik daje spore możliwości. Miejsca w przednim rzędzie jest pod dostatkiem, także dla osób wysokich. Zdecydowanie gorzej jest z tym tylko z tyłu.
Cennik Polo zaczyna się od 42 tysięcy złotych. Kończy na 72.000. Choć można liczyć na kilkutysięczne rabaty i tak nie jest to auto tanie. Jak jednak pokazuje życie, nie brakuje chętnych na to co dobre i sprawdzone.
Samochód do testów użyczyła firma VW Plichta.